با رونمایی از نسل جدید کنتورهای گاز، امکان تفکیک هزینه گاز خانوارها به‌منظور حل اختلافات در مجتمع‌های مسکونی در نحوه پرداخت و تقسیم‌بندی بار مالی قبض‌های گاز فراهم شد.

به گزارش مهر، با استفاده از کنتورهای جدید حرارتی موسوم به سیستم تسهیم مصرف سوخت گاز مصرفی خانوارها در مجتمع‌های ساختمانی که از یک موتورخانه مرکزی تغذیه می‌شوند بر مبنای میزان واقعی مصرف محاسبه خواهد شد. این کنتور ها با وجود مشترک بودن کنتور گاز یک مجتمع، هزینه گاز مصرفی هر واحد مسکونی را مشخص و به‌صورت تفکیکی محاسبه می‌کنند.

با اجرای این روش جدید محاسبه و نصب دستگاه‌هایی روی هر رادیاتور، میزان حرارت‌دهی سیستم گرمایشی ساختمان مشخص و اطلاعات به کنتور مادر که جلوی هر واحد نصب شده است، ارسال می‌شود که با این روش، میزان حرارت مصرف شده در هر واحد مسکونی تعیین و به انرژی تبدیل می‌شود.مجتبی شیخ‌بهایی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت:با استفاده از کنتور حرارتی در مجتمع‌های مسکونی در مواقعی که یکی از اهالی مجتمع برای مدت طولانی به مسافرت می‌رود و‌ یا به هر دلیلی، از تمام رادیاتورهای موجود استفاده نمی‌شود، میزان مصرف هر خانوار به‌صورت عادلانه مشخص می‌شود.
این عضو هیأت‌مدیره شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت با تاکید بر اینکه هم‌اکنون دانش تولید کنتورهای حرارتی، بومی شده و برای تولید انبوه آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: اما باید قانون آن در سازمان نظام مهندسی کشور به تصویب برسد.

این کنتورهای جدید گاز در مجتمع‌هایی قابلیت اجرا دارد که از یک موتورخانه مرکزی تغذیه می‌شوند؛ به‌طوری‌که اجرای این طرح باعث می‌شود مبنای مصرف انرژی تغییر کند و به جای زیربنا ‌ یا تعداد افراد، میزان مصرف واقعی انرژی هر واحد، ملاک محاسبه قرار گیرد.

کد خبر 139265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز