گروه شهری: لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال 86 اوایل هفته جاری با رقمی‌حدود 3 هزار و 350 میلیارد تومان از سوی شهرداری، به شورای شهر تقدیم شد.

از مجموع کل بودجه 3 هزار 350 میلیارد تومانی مندرج در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری، اعم از منابع در آمدی و هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق تهران، حدود 2 هزار و 350 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی و حدود 995 میلیارد تومان نیز به عنوان بودجه جاری است.

از هم اکنون، بررسی این لایجه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌شهر تهران آغاز شده است و بنا به اظهارات مهدی چمران رئیس شورای شهر، بررسی لایحه بودجه در جلسات رسمی‌شورای شهر نیز تا 15 روز دیگر آغاز و حداکثر تا پایان بهمن ماه تصویب و تکلیف آن مشخص خواهد شد.

شورای شهر امیدوار است، تصویب بودجه شهرداری حداکثر تا اواخر بهمن ماه نهایی شود و شهرداری بتواند با استفاده از فرصت یک ماهه اسفند، نسبت به تنظیم مناسبات و برنامه ریزی‌های مربوط به لایحه بودجه سال آینده خود اقدام کند.

لایحه پیشنهادی شهرداری، با احتساب47 میلیارد تومان بودجه پیشنهاد شده برای چهار سازمان وابسته به شهرداری یعنی، سازمان مدیریت بر تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان سردخانه و کشتارگاه و سازمان پایانه‌های مسافربری و پارک سوارها، در مجموع بالغ بر 3 هزار و 394 میلیارد تومان است.

از سوی دیگر رقم بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال 86 در مقایسه با بودجه مصوب امسال شهرداری که بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد تومان است، حدود 69 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است که بودجه سال 86 شهرداری با چهار رویکرد اساسی و عمده شامل: توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی، ساماندهی ساخت و سازو امورمسکن، بهبود سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، افزایش سرانه‌های فضای سبز تدوین شده است.

علاوه بر این، تکمیل پروژه‌های عمرانی، توجه به نوسازی بافت‌های فرسود، اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی، توسعه فرهنگ مشارکت در اجرای پروژه‌ها، بکارگیری سیستم‌های فناوری اطلاعات در خدمات رسانی، توسعه اماکن فرهنگی ورزشی‌، توجه جدی به رفع نیازهای فوری شهروندان، توسعه خدمات شهری مکانیزه با ایجاد تعامل و هماهنگی با شورایاران محلات از دیگر مواردی است که تا حدودی سیاست گزاری و سمت و سوی اصلی لایحه پیشنهادی بودجه سال 86 شهرداری بر روی آنها متمرکز شده است.

کد خبر 13999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز