یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه بورس: دیروز 100درصد از سهام باشگاه ورزشی راه‌آهن در فرا بورس عرضه شد و در نهایت به قیمت 4میلیارد و150میلیون تومان به یک شخص حقیقی به نام محمدی‌فر فروخته شد.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که گفته می‌شد حسین هدایتی سرمایه‌گذار شناخته‌شده باشگاه‌های ورزشی در تلاش برای خرید سهام باشگاه راه آهن است، یک سهامدار حقیقی ناشناس، موفق به خرید سهام این باشگاه شد.مصطفی امید قائمی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: یک میلیون سهم شرکت فرهنگی ورزشی راه آهن، به ارزش 41میلیاردو 500میلیون ریال دیروز برای دومین بار در فرابورس عرضه شد وسرانجام به همان نرخ پایه در بازار سوم به فروش رسید.

وی افزود: برای این عرضه، تنها یک خریدار وارد رقابت شد و بدون رقابت توانست سهام این شرکت را خریداری کند. به گفته امید قائمی، این میزان سهام به‌صورت 15درصد نقد و مابقی اقساط 5 ساله واگذار شد. سهام باشگاه راه آهن روز پنجم تیرماه جاری نیز با قیمت پایه 5میلیارد و 900میلیون تومان در شرکت فرابورس عرضه شد اما خریداری برای آن وجود نداشت، در نتیجه هیات واگذاری قیمت سهام این شرکت را 8/1میلیارد تومان کاهش داد.

تغییر نام

مصطفی امید قائمی مدیرعامل فرابورس در این باره به همشهری گفت: برای تغییر نام باشگاه راه‌آهن، سازمان خصوصی‌سازی‌، شرطی تعیین نکرده است اما انجام این کار نیاز به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده دارد و خریداران باید برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده از سازمان خصوصی‌سازی‌ مجوز بگیرند.در همین رابطه امیر هامونی، ناظر بازار فرا بورس هم به همشهری گفت: سازمان خصوصی‌سازی‌ در نامه‌ای که به فرابورس ارسال کرده شرطی را در باره تغییر نام و یا تغییر محل فعالیت باشگاه اعلام نکرده است بنابر این براساس قانون، شاید خریداران بتوانند با کسب مجوز برگزاری مجمع عمومی، این اختیارات را به دست آورند.

حاشیه‌های داغ عرضه سهام راه‌آهن

پیگیری‌های روزنامه همشهری حکایت از آن دارد که یک گروه سرمایه‌گذار که در راس آن فردی به نام محمدی‌فر حضور دارد با ثبت یک شرکت کاغذی (جدیدالتاسیس) موفق به خرید این میزان سهام شده‌اند. هنوز اطلاعات کاملی از هویت خریدار و یا خریداران این سهم وجود ندارد اما اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که به احتمال زیاد این گروه از سرمایه‌گذاران 5 نفر را برای کسب کرسی‌های هیأت‌مدیره باشگاه راه‌آهن به‌عنوان خریداران سهام معرفی خواهند کرد. محمدی‌فر صاحب یک شرکت سرمایه‌گذاری در استان خراسان و فعال در صنعت غذایی است؛ این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد، حسین هدایتی مالک باشگاه استیل‌آذین به‌عنوان جدی‌ترین خریدار باشگاه راه‌آهن قصد خریداری این سهام را دارد ولی او سهام باشگاه راه‌آهن را خریداری نکرد.همچنین قرار است مجوز فعالیت این باشگاه به مشهد منتقل شود ضمن اینکه گفته می‌شود سرمایه‌گذاران قصد دارند نام این باشگاه را به سیاه‌جامگان خراسان تغییر دهند.

کد خبر 139998
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز