همشهری آنلاین : معاون اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: اجرای آزمایشی برنامه جدید آموزش‌های قبل از ازدواج از اول مهر ماه امسال در سه استان کشور آغاز می‌شود.

دکتر محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: محتوای برنامه آموزش‌های هنگام ازدواج از ابتدای سال گذشته بازنگری و نهایی شد. پس از آن انتظار بر آن بود که زوج‌ها آموزش‌های جدید را دریافت کنند؛ طبیعتا به این منظور باید مربیان مهارت‌های لازم را به دست می‌آوردند.

وی افزود: بر این اساس در ابتدای سال گذشته اولویت بر آن شد که مربیان سراسر کشور آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا بتوانند محتوای جدید آموزش‌های هنگام ازدواج را در اختیار زوجین قرار دهند. این امر از اوایل مرداد سال گذشته آغاز شد و با وجود گذشت کمتر از یک سال مربیان تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به جز دو دانشگاه آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. مربیان این دو دانشگاه نیز تا قبل از ماه مبارک رمضان آموزش‌های جدید را دریافت کرده و بسته جدید آموزشی را در اختیار زوجین قرار می‌دهند.

دکتر اسلامی ادامه ادامه داد: به این ترتیب اکنون بیش از 800 نفر از مربیان آموزش‌های لازم در زمینه بسته جدید آموزش‌های قبل از ازدواج را دریافت کرده‌اند و حدود 60 تا 70 مربی دیگر در دو دانشگاه باقی مانده‌اند. در مجموع با پایان آموزش مربیان، تمام900 هزار زوجی که در سال ازدواج می‌کنند بسته جدید آموزش‌های هنگام ازدواج را دریافت خواهند کرد.

به گفته دکتر اسلامی، در بسته جدید آموزش‌های هنگام ازدواج، روابط اجتماعی، روابط زناشویی، تنظیم خانواده و مسایل مذهبی که بنیان ازدواج را تشکیل می‌دهند به عنوان یک رفرانس در اختیار زوجین قرار می‌گیرد. همچنین فیلمی برای کلاس‌ زنان و مردان تهیه شده که قبل از ارایه کتاب برای زوجین به نمایش گذاشته می‌شود. پس از آن نیز حدود یک ساعت و ربع، مربی آموزش‌های لازم را به زوجین ارایه می‌دهد.  

کد خبر 140804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز