گروه حوادث: دادستان لس‌آنجلس با متهم شناختن قاتل سریالی 10 زن در آمریکا برای او درخواست مجازات مرگ کرد.

 لونی دیوید فرانکلین

به گزارش رویترز، دادگاه عالی لس‌آنجلس اعلام کرد لونی دیوید فرانکلین 58 ساله که در ژانویه سال گذشته میلادی دستگیر شد به قتل 10 زن ‌متهم شده و دادستان لس‌آنجلس در نخستین جلسه رسیدگی به اتهام او خواستار مجازات مرگ برای وی شد. طبق گزارش پلیس، لونی فرانکلین، متهم است 10 زن را که بیشتر آنها سیاهپوست بودند، بین سال‌های 1985 تا 2007 به قتل رسانده است. هیچ‌کس از ماجرای جنایت‌های لونی خبر نداشت تا اینکه اوایل سال گذشته میلادی یکی از اعضای خانواده او به جرم نگهداری اسلحه غیرمجاز از سوی پلیس لس‌آنجلس دستگیر شد. مرد جوان به اداره پلیس انتقال یافت اما زمانی که ماموران قصد داشتند دی‌ان‌ای او را در بانک اطلاعاتی خود وارد کنند، متوجه موضوع عجیبی شدند.

آنها دریافتند که دی‌ان‌ای مرد جوان با دی‌ان‌ای یک قاتل سریالی که هنوز ردی از او به دست نیامده بود، یکی است. ماجرا از این قرار بود که از سال‌ها قبل و به‌دنبال وقوع قتل سریالی زنان به‌خصوص زنان سیاهپوست در این شهر، پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای کشف راز این جنایت‌ها آغاز کرده بود. ماموران متوجه شده بودند که قاتل سریالی بعد از تجاوز به قربانیانش آنها را به قتل می‌رساند اما تنها سرنخی که تا آن زمان از وی به دست آورده بود، دی‌ان‌ای او بود که با دی‌ان‌ای هیچ مجرم سابقه‌داری همخوانی نداشت؛ به همین دلیل با گذشت سال‌ها از جنایت‌های سریالی، ردی از مرد جنایتکار به دست نیامده بود. بعد از دستگیری یکی از اعضای خانواده لونی، وقتی ماموران متوجه شدند دی‌ان‌ای او با دی‌ان‌ای قاتل سریالی تحت تعقیب مطابقت دارد، خود را در یک قدمی کشف راز قتل‌های سریالی دیدند. با توجه به زمان جنایت‌ها، ماموران متوجه شدند که متهم دستگیر شده عامل قتل‌ها نیست، بنابراین به‌صورت مخفیانه اعضای خانواده او، به‌خصوص لونی دیوید فرانکلین را زیرنظر گرفتند و توانستند دی‌ان‌ای این مرد 58 ساله را به‌دست بیاورند.

وقتی معلوم شد دی‌ان‌ای به دست آمده در صحنه قتل‌ها با دی‌ان‌ای مرد 58 ساله تطابق کامل دارد، او به اتهام قتل‌های سریالی دستگیر شد و آنچه عجیب‌تر از همه بود این بود که بررسی‌ها نشان می‌داد او پیش از این هم 15 بار به اتهام سرقت، نزاع و حمله به زنان و دختران دستگیر شده بود اما هیچ‌وقت از وی به‌عنوان مظنون قتل‌های سریالی آزمایش دی‌ان‌ای انجام نشده بود. با دستگیری لونی، گرچه او مدعی بود که بی‌گناه است و اشتباهی دستگیر شده اما ماموران برای به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر از جنایایتش، راهی خانه وی شدند. کارآگاهان در خانه متهم عکس صدها زن و ساعت‌ها فیلم ویدئویی ضبط شده از آنها به‌دست آوردند. قدمت برخی از این فیلم‌ها و عکس‌ها به 30 سال قبل باز می‌گشت.

پس از 5 ماه جست و جو برای یافتن زنانی که عکس‌‌شان در خانه لونی کشف شده بود، ماموران پلیس توانستند 10 نفر از قربانیان قاتل سریالی را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او 7 نفر از قربانیانش را بین سال‌های 1985 تا 1988 به قتل رسانده و 3 نفر دیگر را نیز بین سال‌های 2002 تا 2007 از پای درآورده‌است. با کشف راز جنایت‌ها، بازجویی از قاتل سریالی شروع شد اما او همه اتهاماتش را رد کرد. اطلاعاتی که پلیس در اختیار داشت حاکی از آن بود که تعدادی از قربانیان لونی از زنان خیابانی و سیاه‌پوستی بودند که اجسادشان در مرکز شهر لس‌آنجلس و درحالی‌که در کیسه زباله قرار داشتند کشف شده بود. این زنان یا خفه شده بودند یا با اسلحه به قتل رسیده بودند اما با این حال در جلسه بازپرسی که چند ماه بعد از دستگیری قاتل سریالی برگزار شد او ادعا کرد هیچ گناهی مرتکب نشده است.
دوشنبه گذشته، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قاتل سریالی در لس‌آنجلس برگزار شد و با توجه به اتهام سنگینی که متهم با آن مواجه بود، دادستان برای او درخواست مجازات مرگ کرد.

کد خبر 142050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز