همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه هند با انتقاد از مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور اعلام کرد که سخنان اخیر دولت واشنگتن در خصوص خویشتنداری هند نسبت به تظاهرکنندگان غیر ضروری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند

به گزارش ایرنا 'ویشنو پراکاش 'در گفت و گو با خبرنگاران در دهلی نو در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی براینکه واشنگتن از حق اعتراض های صلح آمیز و غیرخشونت آمیز در جهان حمایت می کند، افزود: هند توصیه آمریکا برای خویشتنداری نسبت به تظاهرکنندگان را غیر ضروری می داند.

گفتنی است 'ویکتوریا نولند' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه روز قبل گفته بود واشنگتن از هند انتظار دارد که هنگام مقابله با تظاهرات صلح آمیز خویشتنداری، متناسب دموکراتیک را انجام دهد.

'ویشنو پراکاش' در ادامه گفت: ما اظهارات غیرضروری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد رسیدگی به اعتراض های صلح آمیز را دیدیم و آزادی بیان و تجمع صلح آمیز در قانون اساسی هند مندرج است و توسط شهروندان این کشور 2/1میلیارد نفری عمل می شود.

گفتنی است 'آنا هزاره' یک فعال اجتماعی هند به منظور تشکیل اداره ضد فساد و مبارزه با مفاسد دولتی به دنبال تصویب قانونی در این زمینه است و در چند ماه گذشته تظاهرات متعددی برگزار کرده است .

وی تهدید کرده است که از 25 مرداد اقدام به اعتصاب غذا و راهپیمایی خواهد کرد.

کد خبر 142970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز