مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برپایی سفره کرامت در بوستان ولایت خبر داد.

سفره کرامت

محمدمهدی گلمکانی در مورد برگزاری سفره افطار به‌عنوان سفره کرامت در بوستان ولایت اظهار کرد: سفره کرامت با هدف ارتقای بحث سلامت معنوی شهروندان، افزایش همبستگی اجتماعی و حضور تک‌تک اعضای خانواده‌ها هرشب با مشارکت مردم در امور خیری همچون دادن افطاری برپا می‌شود. وی ادامه داد: جمعه شب گذشته بیش از 10 هزار نفر از شهروندان تهرانی که غالبا از مردم منطقه 19 و محله‌های اطراف بودند در بوستان ولایت حضور یافتند و استقبال از سفره کرامت بسیار مطلوب بود. مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه برپایی سفره کرامت تا شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: جمعه گذشته طول این سفره3.5کیلومتر بوده که تا پایان ماه مبارک رمضان قطعا افزایش خواهد یافت.

 گلمکانی یکی از ویژگی‌های اصلی سفره کرامت را اشتراک مردم در امر برپایی آن عنوان کرد و گفت: شهرداری در برپایی سفره کرامت با ایجاد بسترهای مناسب به تسهیل این امر کمک کرده و شهروندان تمام اقدامات لازم از قبیل تهیه پکیج افطاری، آماده‌سازی‌ و توزیع غذا را به انجام می‌رسانند. وی اضافه کرد: برای برگزاری سفره کرامت در بوستان ولایت، کانون‌های سلامت منطقه 19، هیأت رزمندگان اسلام، شهرداران جوان و... با شهرداری همکاری کرده و در این میان شهرداری منطقه 19 و مدیریت بوستان ولایت نیز به نحو مطلوب همکاری‌های لازم را به انجام رساندند. مدیرکل سلامت شهرداری تهران همچنین اظهار امیدواری کرد که با برپایی سفره کرامت شهرداری به هدف اصلی خود که به‌وجود آمدن مشارکت معنادار مردم در جامعه است، دست یابد تا در قالب برگزاری این برنامه، سلامت معنوی شهروندان به شکل صحیح محقق شود.

حضور بیش از 10 هزار شهروند

شهردار منطقه 19 نیز با اشاره به استقبال گسترده مردم در روزهای پایانی هفته گذشته گفت: این سفره به همت اداره کل سلامت و بانیان مردمی چون هیات رزمندگان اسلام جنوب تهران، شورایاران منطقه و خیرین از هفتم ماه مبارک رمضان هر شب در بوستان ولایت برپا می‌شود. پنجشنبه و جمعه به‌دلیل تعطیلات این سفره وسیع شد و از یک کیلومتر در شبهای گذشته به3.5کیلومتر افزایش یافت. عبادالله فتح‌اللهی به حضور بیش از 10 هزار نفری شهروندان در افطار جمعه شب اشاره کرد و گفت: علت این حضور بانی‌بودن خود مردم است. مسئولیت کامل این سفره به‌عهده مردم است و ما تنها تسهیل‌کننده و فراهم آورنده شرایط حضور آنها در کنار یکدیگر هستیم. وی خواندن دعای دسته جمعی افطار، خواندن نماز جماعت باشکوه و حضور یکپارچه مردم برای یک امر جمعی را از مزیت‌های افطارهای اینچنینی دانست و گفت: در آداب اسلامی حضور مسلمانان در کنار یکدیگر هنگام افطار و خوردن افطاری سالم تاکید شده است و ما با برپایی این سفره علاوه بر این مزیت‌ها سنت حسنه احسان را نیز یادآوری کرده‌ایم.

شهردار منطقه از گستردن سفره کرامت تا میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) خبرداد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این برنامه به تعداد شهروندان حاضر در بوستان ولایت افزوده شود و بتوانیم بزرگ‌ترین سفره افطار جهان اسلام را در بزرگ‌ترین بوستان شهر تهران بگسترانیم. بنابراین گزارش سفره افطاری جمعه شب بوستان ولایت در رینگ شرقی واقع در بزرگراه تندگویان آغاز و تا مجموعه اختصاصی شهربانو در تقاطع بزرگراه نواب و شهید چراغی گسترده شد. برای این منظور تعداد 4 هزار میز و 10 هزار صندلی تهیه و تدارک دیده شده بود.

کد خبر 143004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز