گروه شهری: طرح تعریض خیابان پیروزی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های شهری به طول 4 کیلومتر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

خیابان تهران

علی محمدنژاد شهردار منطقه 14 با اعلام این خبر به همشهری گفت: خیابان پیروزی با عرض متغیر 25 تا 30 متر است که با توجه به طرح جامع و تفصیلی مصوب سال 1349 به 45 متری تغییر پیدا می‌کند. وی در ادامه افزود: با توجه به دستور و تاکید شهردار تهران، طرح تعریض خیابان پیروزی برای رفاه حال شهروندان و تسهیل در عبور ومرور در اولویت پروژه‌های مناطق 13 و 14 قرار گرفته است. به گفته شهردار منطقه 14 تا‌کنون 76 درصد کار تعریض این خیابان انجام شده و قرار است این طرح تا پایان سال 90 اجرایی شود.

محمدنژاد در ادامه درباره املاک معارض دراجرای این طرح نیز خاطرنشان کرد: در محدوده شهرداری این منطقه 267 پلاک وجود داشته که 181 پلاک با مالکین توافق، تخریب و اجرا شده و 86 مورد باقی مانده است که 5 مورد در حال تخریب، 19 مورد توافق شده و 62 مورد در حال مذاکره با شهروندان است. وی تاکید کرد: در این میان 9 پلاک صددرصد داخل طرح قرار گرفته‌اند که با توجه به قیمت کارشناسی عادلانه انجام شده از شهروندان خریداری می‌شود.

شهرداری منطقه 14 برای اجرای این طرح، تسهیلات ویژه‌ای را نیز برای شهروندان درنظر گرفته است. شهردارمنطقه 14 در این باره اظهار داشت: شهروندانی که ملک آنها در مسیر اجرای این طرح قرار گرفته است در مقابل 3 متر اصلاحی، یک متر تجاری رایگان و 3، 4و 5 طبقه مسکونی روی ملک تجاری خود با توجه به ابعاد مساحت ملک دریافت می‌کنند. همچنین درصورت درخواست مالک با توسعه تجاری موافقت می‌شود. قابل ذکر است که بیشتر املاک در محدوده صد دستگاه و خیابان شکوفه قرار دارند که برای تملک این املاک نیز روند خوبی در حال جریان است. خیابان پیروزی به‌دلیل ورودی‌هایی که به برخی از بخش‌ها از جمله بزرگراه بسیج، بلوار ابوذر، خیابان‌های نیروی هوایی، دماوند، نبرد و... دارد، نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی خواهد داشت.

کد خبر 145363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز