همشهری آنلاین: کمیته انتخاباتی مصر روز 21 نوامبر(30 آبان) و 22 ژانویه (2 بهمن) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات دو بخش از پارلمان مصر یعنی مجلس شعب و مجلس شورا اعلام کرد

به گزارش ایسنا، شبکه العربیه در خبری اعلام کرد که کمیته انتخاباتی مصر روز 21 نوامبر (30 آبان) را به عنوان موعد برگزاری انتخابات مجلس شعب (پارلمان مصر) انتخاب کرد.

این انتخابات نخستین انتخابات در مصر از زمان برکناری حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق این کشور به شمار می‌آید.

عبدالمعز ابراهیم، رئیس کمیته رایزنی انتخابات مصر عنوان داشت: روند اخذ رای در انتخابات مجلس شعب کشور در سه مرحله صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه افزود: این مراحل از 21 نوامبر شروع شده و روز 3 ژانویه به پایان می‌رسد.

ابراهیم همچنین عنوان داشت: انتخابات مجلس شورا (یکی از بخش‌های پارلمان مصر) نیز در روز 22 ژانویه 2012 آغاز و در 4 مارس به پایان می‌رسد.

این انتخابات اولین انتخابات آزاد در مصر طی سه دهه گذشته به شمار می‌آید.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر که از زمان براندازی مبارک تاکنون هدایت امور کشور را در دست دارد برای تعیین زمان انتخابات تحت فشار قرار داشت.

تاکنون زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده است اما شورای عالی نیروهای مسلح مصر اعلام کرده است که این انتخابات بعد از انتخابات پارلمانی کشور برگزار خواهد شد.

برخی در مصر معتقدند که شورای عالی نیروهای مسلح برای آماده سازی شرایط در زمینه انتقال دموکراتیک قدرت به یک دولت غیرنظامی جدی عمل نمی‌کند.

گروه اخوان المسلمین این کشور نیز با انتقاد از این عملکرد شورای عالی نیروهای مسلح خواهان ارائه جدول زمانی برای برگزاری انتخابات در کشور شده ‌بود.

کد خبر 145952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز