دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کابینه مصر بعد از کشته‌شدن 24 نفر در قاهره ، تشکیل جلسه داد.

egypt

یک‌شنبه شب بین مسلمانان، مسیحی‌ها و نیروهای پلیس درگیری خونین در قاهره رخ داد.در این درگیری ها دست‌کم 200 نفر زخمی و 24 نفر کشته شدند.

جرقه این درگیری حمله به یک کلیسا در جنوب مصر بوده و این بدترین خشونت قومی بعد از برکناری حسنی مبارک از قدرت است.

مقام‌های رسمی مصر امروز دوشنبه 18 مهر از دستگیری تعدادی که آنها را"فتنه‌گران" خوانده‌اند؛ خبر دادند.

خبرگزاری منا اعلام نکرده که آیا این افراد مسلمان بوده‌اند یا مسیحی.

به‌گزارش منا نخست‌وزیر مصر از نقاط درگیری در اطراف ایستگاه تلویزیون دیدن کرد.

به‌گزارش تلویزیون دولتی مصر مسئولان در نقاط حساس که احتمال درگیری مجدد می‌رود نیروهای بیشتری مستقر کرده‌اند، به خصوص در بیرون پارلمان و محل کابینه دولت.

شورش در مرکز قاهره دیشب تا دیروقت ادامه داشت و سبب شد بیش از هزار نیروی امنیتی و وسایل نقلیه مسلح برای دفاع از ایستگاه تلویزیونی در کناره رود نیل به کار گرفته شود.

درگیری از بیرون ساختمان تلویزیون تا میدان التحریر(آزادی) ادامه داشت و هزاران نفر را به این میدان وسیع کشاند که مرکز اعتراض های مردمی در برکناری مبارک بود.

مردم در درگیری‌های یک‌شنبه شب با سنگ و بمب‌آتش‌زا با هم می‌جنگیدند.برخی پیاده‌رو ها را خراب می‌کردند تا برای خودشان سلاح درست کنند و برخی دیگر با جعبه سنگ یم‌آوردند.

در یک قسمت یک ون امنیتی مسلح به داخل جمعیت رفت، با آنها برخورد کرد و تعدادی را به هوا پرت کرد.معترضان نیز با آتش‌ زدن  وسایل نقلیه نظامی ، یک اتوبوس و ماشینة‌ای شخصی تلافی کردند.

مسیحیان می‌گویند پلیس از تاکتیک‌های بد و غیرمنصفانه علیه آنها استفاده کرده‌است.

این درگیری‌ها در حالی رخ داد که قرار است در هفتم آذرماه انتخابات مجلس مصر برگزار و از چهارشنبه این هفته نیز ثبت‌نام کاندیداها برای شرکت در انتخابات آغاز شود.

 

کد خبر 148036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز