گروه اقتصادی- محمد رضایی: درحالی‌که دولت وعده داده بود تا پایان شهریور ماه سال‌جاری 500 هزار واحد مسکن مهر را در سراسر کشور افتتاح کند، این آمار در اظهارات اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی به 200‌هزار واحد تقلیل یافته و جالب اینکه گزارش‌ها حاکی از عدم‌تکمیل همین تعداد مسکن مهر در شهرهای کشور و فراهم نبودن زیرساخت‌های شهری برای این واحدهاست.

مسکن مهر

به گزارش همشهری، با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی شهریورماه و فرارسیدن ماه مهر، تا‌کنون وعده‌های دولت درخصوص تأمین مسکن مهر محقق نشده است. پیش از این مقرر شده بود که 26 هزار واحد برای استان تهران ساخته شود. این مصوبه در حالی در جلسه شورای مسکن استان تصویب و به 36 دستگاه عمدتا دولتی ابلاغ شد که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید تا پایان شهریورماه، 10هزار مسکن مهر در شهرهای جدید و به گفته مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25هزار نفر استان تهران، حدود 1500 واحد مسکونی از برنامه‌ عقب است. البته استاندار تهران چندین مرتبه رقم واگذاری مسکن مهر در تهران را تا پایان شهریورماه 45 هزار واحد عنوان کرده بود که این نشان از عدم‌هماهنگی بین آمار مسکن مهر دارد.

مشکل تأمین اعتبارات مسکن مهر

پیش از این در پی ایجاد مشکل در خصوص اختصاص اعتبارات لازم به پروژه‌های مسکن مهر، رئیس‌جمهور در تاریخ 19تیرماه سال‌جاری دستور داد تا 7میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به این پروژه‌ها اختصاص یابد اما این امر مورد مخالفت ضمنی مسئولان صندوق قرار گرفت و 2روز بعد هم رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور از توقف خط اعتباری مسکن مهر به‌دلیل عدم‌نقدینگی به این طرح خبر داد. احمد اصغری مهرآبادی، معاون وزیر راه و شهرسازی هم در هفته جاری به فارس گفت که مسکن مهر به شرط خوش‌حسابی مردم و پرداخت بموقع پول در زمان مقرر تحویل متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به اینکه تعهدات دولت در بازپرداخت‌های فاینانس و تملک مالی و دارایی 1500میلیارد تومان است، به ایسنا گفت: دولت عدد قابل توجهی را در اختیار وزارتخانه قرار داده است که مسکن مهر با شدت و حدت ادامه یابد. علی نیکزاد همچنین روز گذشته با بیان اینکه در سال‌های 89 و 90 ،2میلیون و800 هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت است، افزود: تا پایان امسال 400 هزار واحد مسکن مهر روستایی و 800هزار واحد مسکن مهر شهری به متقاضیان واگذار می‌شود. وی همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر تعدادی از واحدها در شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد آماده واگذاری است که به زودی، به‌طور رسمی افتتاح و به متقاضیان واگذار می‌شود. وی رقمی در مورد تعداد واحدهای آماده تحویل ذکر نکرد.

کد خبر 146223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز