پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری‌ ورزشی: هفته هفدهم لیگ برتر جمعه 13 بهمن با انجام هشت بازی آغاز خواهد شد.

هفته دوم از دور برگشت این رقابت‌ها در حالی برگزار می‌شود که سایپا با 37 امتیاز همچنان صدرنشین است و اختلاف امتیازی که با تیم‌های دوم و سوم جدول دارد، کار تعقیب‌کنندگان را دشوار کرده است.در این هفته پرسپولیس در شیراز آخرین تلاش‌ها را برای رسیدن به بالای جدول انجام می‌دهد.  استقلال هم امیدوار است تا با کسب سه امتیاز همچنان یک تهدید برای سایپا به حساب آید.

سپاهان – راه‌آهن
شاگردان اکبر میثاقیان که این روزها به انجام مصاحبه‌های جنجالی علیه پرسپولیسی‌ها مشغول است، در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میهمان سپاهان خواهند بود. راه‌آهن هفته گذشته در شرایط میزبانی مقابل برق شیراز تن به تساوی داد. آنها در اصفهان برابر تیم
لوکا بوناچیچ که هفته شانزدهم را با پیروزی شیرین خارج از خانه پشت سر گذاشته کار دشواری را پیش رو خواهند داشت.دشواری راه‌آهن در حالی است که سپاهان با قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول رده‌بندی یعنی یک پله بالاتر از پرسپولیس قصد دارد از این بازی حداکثر امتیاز را کسب کند.

ابومسلم – ذوب‌آهن
تیم کربکندی در بحران به سر می‌برد. این در حالی است که او با تیمش باید در ورزشگاه مشهد مقابل تیم خداداد قرار گیرد. ابومسلم که هفته گذشته با یک نتیجه خیره‌کننده پرسپولیس را در تهران زمین‌گیر کرد، حالا با ذوب‌آهنی روبرو  می‌شود که طی این فصل حال و روز چندان خوشی نداشته است. کربکندی همیشه بازی مقابل ابومسلم را یکی از سخت‌ترین دیدارهای لیگ برای ذوب‌آهن خوانده است.  هر چند که او برای رهایی از فشاری که این روزها موقعیت او را تهدید می‌کند باید در مشهد حداقل بازنده از زمین بیرون نیاید.
از ابومسلم هم خبر می‌رسد که خداداد سعی دارد تیمش را به لحاظ روحی به خوبی مهیای این دیدار کند، او بهتر از هر فرد دیگری می‌داند که بازی با یک تیم بحران‌زده تا چه حد دشوار و غیرقابل پیش‌بینی است.

سایپا – فولاد
تیم علی دایی همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ ششم به حساب می‌آید. سایپا با  امتیاز 37 کار تعقیب‌کننده‌هایی که در جایگاه دوم و سوم جدول قرار دارند را بسیار سخت کرده است. هرچند که عده‌ای هنوز هم معتقدند روند لیگ طی هفته‌های آتی قابل پیش‌بینی نیست و سایپا هم دچار افت خواهد شد. اما از طرفی سایپا با حضور علی دایی به عنوان بازیکن - مربی خیال خود را بابت عدم بروز حاشیه‌هایی که به تخریب و افت تیم می‌انجامد، راحت کرده است. جدال سایپا در ورزشگاه شریعتی مقابل فولاد جدال چندان سختی به نظر نمی‌رسد. البته فولادی‌ها از این دیدار قرار است  مربی پرتغالی خود را روی نیمکت ببینند. آنچه مسلم است از فولاد این فصل نباید توقع انجام کارهای شگفت‌انگیز را داشت. به‌خصوص که نارنجی‌پوشان به خوبی می‌دانند لغزش برابر این تیم خوزستانی قعرنشین امیدهای دیگر مدعیان برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی را به طور جدی زنده می‌کند.

استقلال اهواز – ملوان
استقلال اهواز و ملوان بندرانزلی در حالی با یکدیگر در هفته هفدهم از رقابت‌های لیگ برتر روبرو می‌شوند که در بازی هفته گذشته هر دوتیم بازنده از زمین بیرون آمدند. استقلال اهواز به صباباتری باخت و ملوان در خانه مغلوب سپاهان شد.نتایج این دو تیم به‌خصوص ملوان کار را برای هر دو سرمربی جهت نشستن روی نیمکت سخت کرده است. احمدزاده که قبل از باخت هفته گذشته هشدار داده بود که ملوان فقط باید برنده باشد، حالا پس از باخت و عدم کسب نتایج دلخواه موقعیت خود را به شدت متزلزل می‌بیند.به نظر می‌رسد که تیم فیروز کریمی در ورزشگاه تختی اهواز مقابل ملوان بندرانزلی از شانس بیشتری برخوردار باشد.باخت در این دیدار شاید مربی بازنده را از کار برکنار کند. چه اهوازی‌ها که تیمشان هواداران چندان صبوری ندارد و چه ملوان که با احمدزاده این فصل تاکنون خوب نتیجه نگرفته است.

پیکان – صباباتری
جدال تیم ششم با تیم یازدهم جدول اما به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست. شاگردان ساموئل دارابینیان طی هفته‌های اخیر نمایش قابل توجهی داشته‌اند، این در حالی است که ضیایی طی مدت حضور خود در صباباتری در بحث نتیجه‌گیری عملکرد چندان خوبی نداشته است. شکست پیکان در ورزشگاه ایران خودرو کار ساده‌ای نیست. به‌ویژه اینکه آنها سعی می‌کنند با کسب سه امتیاز یکی دو پله در جدول رده‌بندی صعود کنند. در واقع این دیدار تنها جدال هفته هفدهم است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. هرچند که در یک طرف میدان تیم پیکان با کمترین نوسان در هفته‌های اخیر از شانس بیشتری برای بردن تیم پرنوسان ضیایی برخوردار است.

پاس – فجرسپاسی
رویارویی غلامحسین پیروانی با همایون شاهرخی در ورزشگاه دستگردی هم از جذابیت‌های خاص خودش برخوردار است. سرمربی پاس تهران پس از بردن مس در کرمان گفته است: «از بحران خارج شدیم.»فجرسپاسی شیراز نیز هفته پیش به سایپا باخت تا رفته‌رفته به انتهای جدول نزدیک‌ شود. با این تفاسیر پرواضح است که کدام تیم وضعیت بهتری دارد.

برق شیراز - پرسپولیس
مصطفی دنیزلی به شدت تحت فشار است. شکست سنگین پرسپولیس مقابل ابومسلم وضعیت این تیم را دچار آشفتگی کرده است. فردا پرسپولیس مقابل برق در شیراز کار سختی پیش‌رو دارد. این در حالی است که بیژن ذوالفقارنسب، سرمربی تیم شیرازی‌ها از پرسپولیس به عنوان یک تیم همیشه خطرناک یاد کرده و گفته است: «پرسپولیس حرمت دارد.»پرسپولیس در بحران سختی به سر می‌برد.
هر چند که محمدحسن انصاری‌فرد با حضور در کارگران ضمن قول دادن به بازیکنان در جهت حل مشکلات مالی‌شان آنها را برای پیروزی در این دیدار تشویق کرده.  در آستانه این دیدار سخت اما دنیزلی همچنان امیدوار به بازگشت تیمش به جمع تیم‌های بالانشین است.

استقلال – مس
مس، حریف استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر سه بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد. در غیاب میرقربانی، حسین‌خانی و تقی‌پور، مس کار سختی مقابل آبی‌پوشان پایتخت خواهد داشت. از طرفی استقلال در سایه حضور یونگ قرار دارد. مسئله‌ای که شاید حتی تمرکز مرفاوی را تا حدی برهم بزند. هفته گذشته استقلال در اصفهان مقابل ذوب آهن تن به تساوی داد. مس شاید در شرایط نه چندان خوب استقلال، یک میهمان ناخوانده به حساب بیاید.بازی رفت در کرمان با وجود برتری مس، با یک پنالتی به سود آبی‌پوشان به اتمام رسید تا نادر دست‌نشان برای بازی برگشت انگیزه‌های ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 14704

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز