گروه بین‌الملل: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری با انتقاد از طرح واشنگتن برای استقرار سیستم دفاع موشکی در اروپای مرکزی گفت، روسیه در نظر دارد پاسخ «بسیار مؤثرتری» را در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور روسیه با رد ادعاهای آمریکا درباره این‌که این سیستم دفاع موشکی از اروپا در مقابل تهدیدهای موشکی ایران حمایت می‌کند، گفت: استقرار چنین سیستمی به‌طور مستقیم بر روسیه تأثیر دارد. وی در ادامه گفت: تمام پاسخ‌های ما متناسب، اما به‌مراتب مؤثرتر خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه گفت که دلایلی که آمریکا برای استقرار سیستم‌های دفاع ضد‌موشکی در اروپا می‌آورد، قانع کننده نیست. پوتین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا بیشتر شدن تماس‌های روسیه با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مرتبط با حضور نظامی- سیاسی آمریکا در منطقه است؟ اظهار داشت: ما قصد رقابت با این کشور و یا کشور دیگری را در این منطقه و یا منطقه دیگر نداریم.

وی همچنین گفت که در نظر ندارد پس از کناره‌گیری از پستش در سال 2008 جانشینی برای خود معرفی کند. گفته می‌شود پوتین پس از سپری کردن دو دوره ریاست جمهوری در روسیه، در سال 2008 ریاست گاز پروم (شرکت عظیم گاز و نفت روسیه) را بر عهده خواهد گرفت.

کد خبر 14759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز