شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای وعد، حزب مخالف بحرینی در همبستگی با فعالان سیاسی زندانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، قصد دارند که دست به اعتصاب غذا بزند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، به گفته رضی الموسوی، معاون دبیرکل حزب وعد در امور سیاسی، این اعتصاب غذا از ساعت 9 صبح تا 9 شب روز شنبه (16 مهر) در مقرهای این حزب در منطقه الحسن در منامه، پایتخت بحرین انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود که تمامی اعضای حزب وعد و حامیانشان به این اعتصاب 12 ساعته بپیوندند.

این اقدام به ویژه با هدف اعلام همبستگی با ابراهیم شریف، دبیرکل حزب وعد انجام می‌شود که در بازداشت و از 24 سپتامبر در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی در اعتراض به سرکوب معترضان زن توسط رژیم آل خلیفه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، ابراهیم شریف به خاطر نقشی که از اوایل سال جاری در تظاهرات گسترده ضددولتی در بحرین داشت به پنج سال زندان محکوم شده است.

فعالان حقوق بشر بحرینی می‌گویند که گروهی از 14 رهبر مخالف اکنون در اعتراض به بازداشت 45 زن و دختر جوان بحرینی در اعتصاب غذا به سر می‌برند. این زنان و دختران جوان ماه گذشته به خاطر سر دادن شعارهای ضددولتی در یک مرکز خرید بازداشت شدند و گزارش شده است که 14 تن از آن‎ها در شرایط وخیمی به سر می‌برند.

رضی الموسوی روز جمعه گفت: تصمیم اعتصاب غذا توسط کمیته مرکزی در همبستگی با دبیرکل و دیگر رهبران سیاسی بازداشتی گرفته شده است.

وی افزود: ما نگرانی خود را نسبت به اطلاعات دریافتی درباره بازداشت شدگان ابراز کرده‌ایم؛ این که مدیریت زندان زندانیان را به خاطر اعتصاب غذا از مراقبت‌های پزشکی محروم کرده است؛ اقدامی که نقض همه معیارهای بین‌المللی است.

مردم بحرین از اواسط ماه فوریه تا کنون با برگزاری تظاهرات ضد دولتی خواستار پایان حاکمیت استبدادی خاندان آل خلیفه هستند که به گفته آنان استبداد حکومتی، تبعیض و سرکوب هرگونه مخالفتی را به امری نهادینه در بحرین تبدیل کرده‌اند.

رژیم بحرین که از حمایت آمریکا و پشتیبانی نظامی نیروهای سعودی برخوردار بوده است با سرکوب خشونت‌آمیز به اعتراضات مردمی پاسخ داده که در اثر آن تا کنون شماری کشته و صدها نفر زخمی، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

سرکوب‎ها در بحرین که پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا است، تا کنون با سکوت مقامات رسمی غرب مواجه شده است.

کد خبر 147789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز