یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصلی‌ترین گروه مخالف دولت بحرین می‌گوید، انتخابات بحث‌برانگیز میان‌دوره‌ای پارلمانی این کشور از سوی هزاران نفر از مردم تحریم شده است.

بحرین

به گزارش پرس تی‌وی، حزب الوفاق، بزرگ‌ترین گروه مخالف دولت بحرین، اعلام کرد، رژیم آل خلیفه از بیم استقبال اندک از انتخابات روز شنبه (2 مهر، 24 سپتامبر) مانع پخش تلویزیونی آن شده است.

منامه روز شنبه 2 مهر برای انتخاب جانشینان 18 نماینده مستعفی پارلمان این کشور که پیشتر در اعتراض به سرکوب اعتراضات مردمی از سمت خود کناره‌گیری کردند، اقدام به برگزاری انتخابات کرد.

مخالفان دولت روز شنبه 2 مهر در اعتراض به برگزاری این انتخابات و ادامه مخالفت با رژیم به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر تظاهرات کردند.

رسانه‌های محلی پیشتر گزارش دادند رژیم بحرین آن دسته از واجدین شرایط رای را که از شرکت در انتخابات خودداری کنند مورد مجازات قرار خواهد داد.

نیروهای امنیتی رژیم روز جمعه 1 مهر به تظاهرکنندگانی که خواستار تحریم انتخابات بودند حمله کرد. این حادثه در حالی روی داد که صدها نفر از مخالفان دولت به سوی میدان مروارید که پیشتر مرکز اصلی فعالیت‌های انقلابی مردم بحرین بود در حال حرکت بودند.

به گفته شاهدان، پلیس برای جلوگیری از رسیدن تظاهرکنندگان به میدان مروارید از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

گزارش­‌های تاییدنشده از زخمی و دستگیر شدن برخی از معترضان در ادامه سرکوب اعتراضات ضد حکومتی حکایت دارند.

این در حالی بود که مقامات بحرینی پیش از برگزاری انتخابات سرکوب فعالان مخالف دولت را تشدید کرده بودند.

مردم بحرین از اواسط ماه فوریه تا کنون با برگزاری تظاهرات ضد دولتی خواستار پایان حاکمیت استبدادی خاندان آل خلیفه هستند که به گفته آنان استبداد حکومتی، تبعیض و سرکوب هرگونه مخالفتی را به امری نهادینه در بحرین تبدیل کرده‌اند.

رژیم بحرین که از حمایت آمریکا و پشتیبانی نظامی نیروهای سعودی برخوردار است، به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مردمی پرداخته که در اثر آن تا کنون شماری کشته و صدها نفر زخمی، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

کد خبر 146538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز