شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس انگلیس در تلاش برای مقابله با موج اعتراضات علیه منفعت­ طلبی شرکت­‌ها، تاکید کرده است، برای جلوگیری از ناآرامی در این کشور از هرگونه اقدام ضروری استفاده خواهد کرد.

انگلیس

به گزارش پرس تی وی، معترضان قرار است در مقابل کلیسای جامع سنت پل در لندن تجمع کرده و خشم خود را نسبت به نابرابری‌های اقتصادی و بی‌عدالتی ابراز کنند.

صفحه فیس­ بوک بازار بورس لندن را تصرف کنید حدود 15 هزار عضو دارد و 5 هزار نفر از اعضای آن برای شرکت در جنبش روز شنبه اعلام آمادگی کرده‌اند.

یکی از سخنگویان پلیس کلان شهر لندن با اعلام این که آن‌ها یک طرح انعطاف­پذیر برای نظارت و کنترل این جنبش اعتراضی در اختیار دارند، تاکید کرد نیروهای پلیس ضد شورش ممکن است به هر تاکتیکی از جمله محاصره تظاهر‌کنندگان روی آورند.

به موجب این تاکتیک، نیروهای پلیس تظاهرکنندگان را محاصره کرده و معترضان را به صورت گروهی دستگیر می‌کنند.

این در حالی است که یکی از معترضان می‌گوید: ما برای برخورد پلیس آماده‌ایم. دستگیری‌ها جلوی ما را نمی‌گیرد بلکه ما را مصمم می‌کند.

بر پایه این گزارش، به دنبال گسترش جنبش اعتراضی در سراسر جهان، 23 مهر در یک صبح بهاری، معترضان به خیابان‌های نیو زیلند ریختند.

پیش بینی می‌شود، این اعتراضات که از وال استریت امریکا آغاز شده است به سراسر جهان گسترش یافته و شهرهای مختلف از اوکلند، کرایستچارچ، ولینگتون و سیدنی در نیوزیلند و استرالیا را تا لندن و فرانکفورت در برگیرد و از آتلانتیک تا آلاسکا گسترش پیدا کند.

مردم انگلیس که از سیاست‌های اقتصادی دولت و اقدامات ریاضتی آشفته و خشمگین هستند، آمادگی خود را برای شرکت در این اعتراضات اعلام کرده‌اند.

آن‌ها خود را "بخشی از جنبش مردمی در سرتاسر جهان" می‌دانند.

گروه معترضان انگلیسی در بیانیه‌ای اعلام کرده است، بعد از کمک‌های مالی گسترده و در بحبوحه بیکاری، خصوصی­سازی و سیاست‌های ریاضتی ما همچنان شاهد این هستیم که سود و منفعت ثروتمندان در حال افزایش است.

کد خبر 148507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز