سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

پگاه شفتی: باید از شنبه ورزش را شروع کنم! اما این شنبه چرا هیچ‌وقت نمی‌آید؟ نه ورزش می‌کنم، نه کم غذا می‌خورم! تازه اشتهایم هم بیشتر شده و چند برابر همیشه می‌خورم!

هفته‌نامه همشهری دوچرخه شماره 622

- من برعکس، روزی چند ساعت ورزش می‌کنم و به جای کربوهیدرات فقط پروتئین می‌خورم.

نوجوان‌هایی که با آنها گفت‌وگو می‌کنیم، جزو هر دو دسته هستند. یکی ورزیده و ورزشکار، یکی هم به جای ورزش ترجیح می‌دهد فقط بازی کند.

ساعت 6 عصر است و امیرحسین برای رفتن به باشگاه بدن‌سازی عجله دارد. او پنج روز در هفته از ساعت 6 تا 10 شب، ورزش می‌کند. خودش می‌گوید:« در طول یک ساعت و نیم اول، ورزش من هوازی است. یعنی در هوای آزاد می‌دوم. اما بعد زیر نظر مربی بدن‌سازی، تمرین‌های بدن‌سازی انجام می‌دهم.»

  •  در کنار ورزش تا چه حد به تغذیه اهمیت می‌دهی؟

من قبلا ًعاشق برنج و نان بودم و تقریباً از گوشت و مرغ متنفر بودم! اما حالا، نزدیک به پنج ماه است که غذاهای چرب، برنج، نان و کربوهیدرات کم می‌خورم. چون بدن‌سازی به پروتئین احتیاج دارد بیشتر تخم مرغ، سیب زمینی پخته و گوشت می‌خورم.

  • این رژیم را چه کسی به تو پیشنهاد داده است؟

استاد بدن‌سازی، که زیر نظر او ورزش می‌کنم. معمولاً بعد از ورزش، سه عدد سفیده تخم‌مرغ می‌خورم. در کل من بیشتر به ورزش اهمیت می‌دهم تا رژیم غذایی.

***

مبین، 17 ساله و لاغراندام است. او هم عجله دارد. اما نه برای رفتن به باشگاه ورزشی، بلکه برای رفتن به دندان‌پزشکی. مبین می‌گوید: «چندان به ورزش اهمیت نمی‌دهم، با این‌حال هفته‌ای دو، سه بار فوتبال بازی می‌کنم. آن هم به خاطر این‌که بازی کرده باشم، نه ورزش.»

  • تغذیه چه‌طور؟

به تغذیه که اصلاً اهمیت نمی‌دهم. هر چه گیرم بیاید می‌خورم و چندان دربند خوردن غذاهای خاص نیستم.

  • حتی بعد از فوتبال هم خوراک خاصی نمی‌خوری؟

نه. من هفته ای دو تا سه بار، بین 10 تا 11 صبح در مدرسه فوتبال بازی می‌کنم و بعضی وقت‌ها هم زنگ ورزش. به همین دلیل بعد از بازی انتخاب زیادی برای خوردن ندارم.

کد خبر 148712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز