سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته فرهنگی ژاپن با برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری کشور ژاپن از 6 تا 11 بهمن‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در نشست هماهنگی این هفته فرهنگی با حضور کوئیچی ناکائو - دبیراول سفارت و رییس مرکز اطلاع رسانی ژاپن - و مجید سرسنگی - مدیرعامل خانه هنرمندان ایران - برنامه‌های این هفته تشریح شد.

به گفته‌ دبیراول سفارت و رییس مرکز اطلاع رسانی ژاپن، در افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن، به دلیل وقوع فاجعه سونامی در این کشور با استفاده از موسیقی سنتی سه استان آسیب دیده ژاپن، کنسرت موسیقی توسط کودکان اجرا می‌شود.

همچنین نقاشی و هنرهای تجسمی این کشور توسط گروه "گونتنن" به نمایش در خواهد آمد.

یک استاد خوشنویسی ژاپنی نیز خط فارسی را به سبک خوشنویسی ژاپنی برای ایرانیان خواهد نوشت.

ناکائو ارائه غذاهای ژاپنی، برگزاری نمایشگاه گل‌آرایی ژاپنی، ارائه کیمینو، برگزاری مسابقه اوریگامی برای کودکان و نوجوانان، مراسم چایی سنتی و برگزاری نمایشگاه عکس از مناطق آسیب دیده را از دیگر برنامه‌های این مراسم خواند.

همچنین در این نمایشگاه عکس‌هایی که پس از زلزله تهیه شده و همچنین تلاش مردم و دولت ژاپن در بازسازی این مناطق در معرض دید تماشاچیان قرار خواهد گرفت.

در این نشست مدیر عامل خانه هنرمندان ایران نیز با ابراز امیدواری جهت تحکیم روابط دوجانبه میان ایران و ژاپن پیشنهاد کرد هفته فرهنگی ایران نیز جهت آشنایی مردم ژاپن با فرهنگ و هنر ایران در اردیبهشت ماه سال آینده با حضور هنرمندان ایرانی در ژاپن برگزار شود که مورد استقبال دبیر اول سفارت ژاپن قرار گرفت.

 

کد خبر 148782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز