گروه اقتصادی: به منظور تنظیم بازار شب عید و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم، جشنواره نوروزی عرضه کالا در قالب نمایشگاه‌های فروش بهاره و طرح فروش فوق‌العاده از نیمه اول اسفند ماه برپا می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی در تشریح سیاست‌های این وزارتخانه برای تامین کالا و تنظیم بازار شب عید، گفت: در چارچوب برگزاری نمایشگاه فروش بهاره از دهم و طرح فروش فوق‌العاده اصناف تولیدی و توزیعی از 19 اسفند ماه نسبت به تامین و عرضه کالا با قیمت و کیفیت مناسب اقدام می کنیم.

طرح فروش فوق‌العاده پوشاک

وی در مورد طرح فروش فوق‌العاده پوشاک توسط اتحادیه‌های تولیدی و توزیعی پوشاک کیف و کفش، گفت: واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی زیر نظر سازمان بازرگانی استان از 19 تا 29 اسفند ماه به صورت هم‌زمان در تهران نسبت به عرضه پوشاک، کیف و کفش مورد نیاز شب عید مردم اقدام خواهند کرد.

در این طرح اصناف در یک محدوده زمانی مشخص 10 روزه به عرضه کالا اقدام می کنند.

نمایشگاه فروش بهاره

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی در زمینه برگزاری نمایشگاه فروش بهاره، افزود: در این شیوه تنظیم بازار در محدوده زمانی 20 روزه، سازمان‌های بازرگانی در استان‌های سراسر کشور با نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها نسبت به عرضه مایحتاج روزهای پایانی سال اقدام می کنند و قیمت‌ها حداقل 15 در صد ارزانتر از قیمت‌های سطح شهر خواهد بود.

در این چارچوب در سال جاری پیش بینی شده است تا سازمان‌های بازرگانی در سراسر کشور از طریق اصناف بر قیمت و کیفیت عرضه کالاها، نظارت کنند.

وی، افزود: تاکنون برگزاری این نمایشگاه در پارک ارم و منطقه تهرانپارس قطعی شده اما برای افزایش تعداد  محل برپایی این نمایشگاه در تهران در حال مذاکره با برخی دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم تا این نمایشگاه را در 4 تا 5  مکان  برگزار کنیم. همچنین معتقدیم در استانها نیز برگزاری نمایشگاه در دو محل زیر نظر سازمان‌های بازرگانی استان‌ها مطلوب خواهد بود.

تنظیم بازار میوه و مرکبات

قلی‌زاده در زمینه تنظیم بازار میوه و مرکبات در روزهای پایانی سال، گفت: طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات شب عید با مشارکت اتحادیه‌ها و اصناف توزیعی اجرا می شود.

وی با اشاره به این که عملا اجرای طرح تنظیم بازار میوه آغاز شده است، افزود:  طبق روال سال‌های گذشته سازمان میادین شهرداری تهران نیز با وزارت بازرگانی هماهنگ بوده وبا استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز عرضه مستقیم نسبت به عرضه مستقیم میوه و مرکبات اقدام می‌کند.

عرضه گوشت و مواد پروتئینی

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی در زمینه تنظیم بازار گوشت قرمز، سفید و سایر مواد پروتئینی در روزهای پایانی سال گفت: در حال برنامه‌‌ریزی هستیم تا جایگاه‌های عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، ماهی و سایر مواد پروتئینی در محل نمایشگاه فروش بهاره را فراهم آوریم گرچه عرضه این فرآورده ها نیازمند لوازم و امکانات خاص است که در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم.

کد خبر 15149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز