گروه شهری: با تصویب شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد مصوبات کمیسیون ماده 5 به شورا ارائه شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه اعضای شورای شهر در چهارصد و بیستمین جلسه شورا طرحی را به تصویب رساندند که به موجب آن شهرداری تهران مکلف شد کلیه مصوبات کمیسیون ماده 5 را جهت اطلاع، بررسی و تطبیق با قوانین و مقررات طرح جامع و تفصیلی جدید شهر تهران به شورای شهر ارسال کند. بدیهی است لازم‌الاجرا بودن مصوبات منوط به تایید و ابلاغ آن توسط شورای شهر ظرف مدت 2 هفته به شهرداری تهران است.

بنا بر این گزارش، همچنین با انجام اصلاحاتی، سازمان نوسازی شهر تهران ابقا شد.در جلسه یکشنبه، اعضای شورای شهر به رد طرح واگذاری وظایف سازمان نوسازی به واحدهای اجرایی و ستادی شهرداری تهران رای مثبت دادند.

رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا در این‌باره گفت: شورای اسلامی شهر تهران در جریان تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی به اصلاح مواردی از سوی شهرداری و سازمان نوسازی تاکید داشته است که با توجه به اصلاحات مورد نظر شورای شهر در مصوبه، طرح این دستور موضوعیتی ندارد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی از ابتدای تاسیس تا‌کنون با سیاست و ساختار نادرستی پیش رفته است خواستار اصلاح ساختار در سیاست‌های این سازمان شد.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز خطاب به رئیس جدید سازمان نوسازی شهر تهران که در جلسه حضور داشت پیشنهاد کرد با توجه به حساسیت‌های شورای شهر در حوزه فعالیت سازمان نوسازی، مدیریت جدید آن تعامل بیشتری با اعضای شورای شهر به‌ویژه کمیسیون تخصصی عمران شورا داشته باشد.

همچنین در ادامه جلسه پیشنهاد رد طرح الزام شهرداری تهران به ارائه کارنامه معاونین و شهرداران مناطق و مدیران شهرداری به‌دلیل اهمیت موضوع و با توجه به برنامه‌هایی که شهرداری تهران در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته است رد شد.

دانشجو در دفاع از اجرای طرح فوق افزود: رد این طرح با این استدلال که شاید در ارزیابی عملکردها به شخصیت افراد لطمه وارد شود، درست نیست چرا که این طرح بررسی و ارزشیابی مدیریت افراد را هدف قرار داده است.

وی افزود: ممکن است فردی از نظر شخصی بسیار موجه باشد ولی عملکرد مدیریتی وی دارای اشکالاتی باشد بنابراین ارزیابی سالانه مدیران و شهرداران مناطق برای شهرداری هم مفید است.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز افزود: این طرح به‌دلیل دخالت نداشتن اعضای شورای شهر در عزل و نصب مدیران، شهرداران و معاونین شهرداری قابلیت اجرا ندارد.

سیدمناف هاشمی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه ارزشیابی مدیران، معاونین و شهرداران مناطق به‌طور منظم و هرساله از سوی شهرداری صورت می‌گیرد افزود: برای نمونه در حال حاضر کارنامه شهرداران مناطق 22 گانه نسبت به اجرای مصوبات شورای شهر و بودجه تصویبی ارزیابی می‌شود.

همچنین 100 شاخص عملکردی شهرداری‌ها و معاونت‌ها به لحاظ کمی و کیفی استخراج شده که قرار است مناطق 22 گانه هم از این منظر مورد ارزیابی قرار گیرند. بر همین اساس مقرر شد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با همکاری شهرداری تهران شاخص‌های ارزیابی معاونین و شهرداران مناطق را بررسی کند.

براساس این گزارش در ادامه جلسه یک فوریت لایحه پیشنهاد حسین کلخورانی و مازیار حسینی جهت عضویت در شورای سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به تصویب رسید.

کد خبر 151677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز