بعد از استعفای حمید استیلی، تلاش مسئولان پرسپولیس برای انتخاب جانشین او همچنان ادامه دارد و آخرین اخبار حاکی از آن است که لوکا بوناچیچ جدی‌ترین گزینه مربیگری این تیم محسوب می‌شود.

تیم فوتبال

برخی از سایت‌های خبری از حضور بوناچیچ در تهران خبر دادند که البته مسئولان پرسپولیس چنین خبری را تایید نکردند ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که بوناچیچ در تهران به‌سر می‌برد و جلساتی را با مسئولان پرسپولیس برگزار کرده است. لوکا از نظر فنی مربی قابل دفاعی محسوب می‌شود اما اخلاق تند و رفتارهای عجیب او همواره روی توانایی فنی‌‌اش سایه انداخته، در ضمن بوناچیچ بعد از درخشش در دوره اول مربیگری‌‌اش در سپاهان هرگز دستاورد بزرگی در فوتبال ایران نداشته است.

بوناچیچ در حالی خودش را نزدیک به پرسپولیس می‌بیند که می‌گویند علی پروین مخالف صددرصد حضور اوست و معتقد است که این تیم یک مربی بزرگ خارجی می‌خواهد. از طرفی بعضی از بازیکنان پرسپولیس هم موافق آمدن این مربی نیستند و همین موضوع حضور بوناچیچ در پرسپولیس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. در این شرایط رویانیان خبر داد که بوناچیچ تنها یکی از سه گزینه مربیگری پرسپولیس است و نام سرمربی جدید تا سه شنبه اعلام می‌شود.

در حد کی روش

اولین تمرین پرسپولیس بعد از دربی  یکشنبه برگزار شد و دیگر خبری از استیلی نبود. این جلسه تمرینی با مدیریت علی پروین برگزار شد و بازیکنان زیر نظر محسن عاشوری و سومدیک مربی آلمانی تمرین کردند.

پروین در مورد آخرین وضعیت کادر فنی پرسپولیس گفت: «جلسه‌ای با رویانیان داشتیم و قرار شد فعلا محسن عاشوری هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد تا یک مربی درجه‌یک برای این تیم انتخاب کنیم.»

پروین که با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در مورد احتمال حضور بوناچیچ در پرسپولیس زیرکانه حرف زد. او در پاسخ به این سؤال که آیا لوکا هم جزو گزینه‌های پرسپولیس است گفت: « از نظر شما آیا لوکا خوب است؟» بعضی از خبرنگاران گفتند که در این مقطع و با توجه به شرایط اخلاقی بوناچیچ، شاید او برای پرسپولیس مناسب نباشد که پروین اینگونه جواب داد: «پس او را نمی‌آوریم! ما باید مربی‌ای بیاوریم که همه بازیکنان او را قبول داشته باشند، به‌نظر من سرمربی پرسپولیس باید فردی در حد کارلوس کی‌روش باشد.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان پرسپولیس از آمدن بوناچیچ ناراحت نیستند، خاطرنشان کرد: «این را باید از خودشان بپرسید. من همیشه سعی می‌کنم با بازیکنان صحبت کنم. آنها نزد من می‌آیند و مشکلاتشان را در میان می‌گذارند.»

پروین در فوتبال ایران جزو چهره‌هایی است که می‌گویند همیشه با مربی خارجی مشکل دارد و دوست دارد تمامی امور فنی را در اختیار داشته باشد.

او اما در واکنش به این موضوع که اگر بوناچیچ یا مربی خارجی به پرسپولیس آمد و خواست که اختیار تمام مسائل فنی تیم را بر عهده داشته باشد، گفت:«من نه مدیر فنی‌ام و نه یکی از اعضای کادر فنی. ما به‌عنوان بزرگ‌تر به پرسپولیس آمدیم تا این تیم به جایگاه واقعی خودش برسد و امیدوارم بتوانم مثمرثمر باشم.

هر کسی که بیاید و برای تیم مفید باشد، با او مشکلی نداریم.» می‌گویند حمید درخشان هم یکی از گزینه‌های مسئولان پرسپولیس بوده ولی پروین با آمدن درخشان مخالفت کرده است.

البته خودش در این خصوص می‌گوید: «من با هیچ آدمی مشکل ندارم ولی در بحث انتخاب سرمربی، رویانیان اعتقاد دارد که باید سرمربی خارجی به این تیم بیاید و در این مقطع مربی ایرانی نمی‌تواند مشکلات پرسپولیس را حل کند.

شاید خودم موافق حضور مربی ایرانی باشم اما باشگاه اعتقاد دیگری دارد. البته باز هم می‌گویم اگر قرار باشد مربی خارجی به پرسپولیس بیاورند باید کسی در حد کارلوس کی‌روش باشد. ما باید فردی را بیاوریم که از فوتبال ایران و از بازیکنان ایرانی شناخت داشته باشد. به‌طور مثال جمال حاجی یکی از گزینه‌های ماست اما او هم از فوتبال ایران و تیم ما شناختی‌ندارد.»

کد خبر 153553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز