همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: نهم دی جوشش عظیم مردمی برای صیانت از مکتب امام حسین (ع) بود زمانی که ملت مشاهده کردند که دشمنان و بدخواهان، اساس کشور و ستون های نظام را هدف قرار داده اند و قصد دارند کشور را از راه امام حسین(ع) جدا کنند با قدرت و عظمت به میدان آمده و از اصول و آرمانهای الهی و انقلاب حمایت کردند.

رئیس جمهور توجه به اصل و حقیقت انقلاب اسلامی ، داشتن روحیه جهادی و ایستادگی روی خط امام (ره) را موجب پیشرفت ، عزت و پیروزی دانست و اظهار داشت : ‌به فضل الهی اگر فشارها علیه دولت صدها برابر هم افزوده شود ، این دولت تا پای جان در راستای حفظ اصول و ارزشهای انقلاب و خط امام (ره) و رهبری ایستادگی کرده و ذره ای کنار نخواهد رفت و معتقدیم ایستادگی روی خط انقلاب و امام موجب گشوده شدن درهای رحمت الهی شده و توان ملت را برای پیشرفت و مقابله با مشکلات دهها برابر افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،محمود احمدی‌نژاد در نشست صمیمی با حامیان گفتمان انقلاب اسلامی، سالگرد حماسه نهم دی را مورد اشاره قرارداد و با بیان اینکه ‌ این حماسه ،حادثه ای مهم از جنس وقایع اصلی انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: نهم دی جوشش عظیم مردمی برای صیانت از مکتب امام حسین (ع) بود زمانی که ملت مشاهده کردند که دشمنان و بدخواهان، اساس کشور و ستون های نظام را هدف قرار داده اند و قصد دارند کشور را از راه امام حسین(ع) جدا کنند با قدرت و عظمت به میدان آمده و از اصول و آرمانهای الهی و انقلاب حمایت کردند .

وی با اشاره به اهمیت توجه به اصل و حقیقت وقوع انقلاب اسلامی ، اظهار داشت : برای بررسی اصل و حقیقت انقلاب باید اصل خلقت انسان را بازبینی کرد از اشتباهات راهبردی و فاحش عده ای این است که در تحلیل حوادث تاریخی ریشه اصلی موضوعات را فراموش می کنند و به ظواهر می پردازند .

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که آیا اختلاف جمهوری اسلامی ایران با آمریکا بر سر منافع است یا به خاطر اندیشه و نظام فکری و نوع جهت گیری های ارزشی و انسانی گفت: عده ای از اینکه از کمال انسانی و انسان کامل سخن گفته می شود برآشفته می شوند در حالی که ریشه همه فاصله ها و صف بندی ها به نوع نگاه به انسان و جهان مربوط است .

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: خدای متعال همه عالم را برای انسان خلق کرده و انسان را خلق کرد تا ظرف معرفی و تجلی اسماء الهی باشد ؛ اگر خدا انسان را خلق نمی کرد هیچ موجودی ظرفیت معرفی خدا را نداشت .

احمدی‌نژاد با اشاره به هدف خلقت انسان گفت : اولین هدف خلق انسان این است که انسان خودش را ارتقاء داده و الهی شود و در این مسیر هیچ محدودیتی برای سیر کمال انسانی وجود ندارد و دومین هدف از خلقت انسان این است که در زمین برای برپایی توحید ، عدالت و زندگی سعادتمند تلاش کند .

رئیس‌جمهور اضافه کرد : تحقق هدف اول از مسیر تلاش برای نجات و سعادت بشریت امکانپذیر است به همین خاطر است که خدمت به جامعه و اصلاح گری موضوعی ارزشمند محسوب می شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کمال و شکوفایی انسان ‌تا زمانی که جامعه اصلاح نشده و عدالت برپا نشود، اتفاق نخواهد افتاد ، گفت: برپایی عدالت صرفاً توزیع عادلانه ثروت نیست بلکه باید فرصت ها نیز به طور عادلانه در بیین آحاد مردم توزیع شود تا همه بتوانند در مسیر شکوفایی استعدادهای خود گام بردارند .
احمدی‌نژاد تصریح کرد : کمال انسان از مسیر اصلاح گری است و پایه اول اصلاح گری، عدالت است از این رو بالاترین دشمنی شیطان نیز با عدالت می باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه هدف اصلی انقلاب اسلامی را برپایی عدالت و شکوفایی استعدادهای بشری دانست و گفت : همه انسانها زمانی که در بستر فرصت ها و حوادث قرار می گیرند باید خودشان را ارزیابی کنند که آیا قرار گرفتن در این موقعیت ها ،موجب ارتقای معنوی آنها شده یا بر عکس، تزلزل و سستی شان را به همراه داشته است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت : بزرگترین خطر برای انسان این است که اصل و ماهیت حقیقی انسانی خودش را فراموش کند که اگر کسی خودش را فراموش کرد دیگر نمی تواند جامعه را اصلاح کند .

رئیس‌جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی برپا شد که روحیه خداترسی ، تقوا ، ایمان ، عشق به خوبی ها و خدمت صادقانه به مردم را گسترش داده و حقیقت انسان ها را به خودشان برگرداند .

احمدی‌نژاد افزود: در درگاه الهی ظاهر سازی و فریبکاری معنایی ندارد و البته هیچ تاثیری نیز در جامعه و در دل مردم ایجاد نمی کند، اگر از درون اصلاح شده باشیم، بیرون هم اصلاح خواهد شد و به تعبیری اصلاح بیرون تابع اصلاح درون انسانهاست همچنانکه وقتی در انقلاب اسلامی همه مردم، خواهان جایگاه برتر و برپایی ارزشهای الهی شدند، حکومت طاغوت و دیکتاتوری که مورد حمایت همه جانبه مستکبران عالم قرار داشت، سقوط کرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت توجه به غایت و هدف انقلاب اسلامی اظهار داشت : اگر‌ انقلاب صرفاً از منظر یک تحرک اجتماعی تحلیل شود در این صورت تفاوتی با سایر انقلاب ها و کشورها نخواهیم داشت، اما اگر در بستر حرکت عمومی جهان به سمت رسیدن به قله کمال و حکومت جهانی تفسیر گردد در این صورت تعریف منافع ملی و مناسبات کشورمان با سایر کشورها متفاوت خواهد بود .
رئیس‌جمهور گفت : اگر انقلاب اسلامی از بستر حکومت جهانی مهدوی جدا شود مثل درختی است که ریشه اش قطع شده باشد و در این صورت دیگر اصالتی نخواهد داشت انقلاب زمانی تاثیر گذار بوده و ارزش دارد که در بستر تحقق حکومت جهانی قرار داشته باشد و انقلاب اسلامی منهای حکومت جهانی ابتر است.

وی گفت : اندیشه های متعالی ملت ایران زمانی جهانی می شود که از برخوردهای سلیقه ای خودداری کرده و روی اصول و ارزش هایی پافشاری شود که اشتراک جهانی داشته و همه ملت ها در آن مشترک باشند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد : اسلام و پیامبر (ص) متعلق به همه بشریت است و اگر درست معرفی شود همه به آن جذب می شوند اما باید توجه داشت که در معرفی اسلام به جای معرفی حقیقت اسلام، خودمان را معرفی نکنیم و به گونه ای نباشد که چنین تعبیر شود که دیگران باید تابع ما باشند، چرا که در این صورت بلافاصله تعصبات و خودخواهی ها فعال می شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ولایت و امامت متعلق به همه انسان هاست و به فرد و گروه خاصی تعلق ندارد ،تصریح کرد: متاسفانه عده ای خودناشناخته با برخی اقدامات خود سطح این موضوع را پایین می آورند و با این موضوع برخوردهای سیاسی و گروهی می کنند که این بزرگترین جفا به ولایت و امامت است .

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد : علت اصلی هم افزا نشدن توان و ظرفیت های فکری این است که هدف و غایت اصلی تعریف نشده است .
احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه باید با مراقبت از حقیقت وجودی خود ، در مسیر خدمت و اصلاح گری بر مبنای عدالت و حفظ ارزش ها گام بردارند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: تفکیک بین مطالبات مردم و مدیریت صحنه در این خصوص موضوعی ضروری است چه بسا در مواقعی مطالبات مردم با آنچه در عمل اتفاق می افتد، متفاوت است، همه ملت ها به دنبال عدالت، آزادی ، محبت ، پاکی، صداقت ، عشق و دوستی هستند اما لزوماً مدیریت حرکت های مردمی به سمت کسانی نیست که بدنبال این مطالبات هستند لذا باید بین این دو موضوع تفکیک قائل شد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مارکسیسم به پایان رسیده است و نظام سرمایه داری هم به بن بست رسیده و دنیا نیازمند تئوری و ایده جدیدی است که در چنین شرایطی حتما باید ویژگی های حکومت جهانی را به بشریت عرضه کنیم چرا که تنها جایگزین وضع موجود و فصل مشترک همه بشریت است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه دولت خود را متعلق به همه مردم ایران می داند، تصریح کرد : تمام اقدامات دولت در عرصه های امنیت، عدالت ، پرداخت یارانه ها و خدمتگزاری شامل آحاد مردم می باشد. دولت در خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم هیچ گونه تفکیک و تبعیضی قایل نیست البته بدیهی است که محرومین نسبت به سایرین ارجعیت داشته باشند.
احمدی‌نژاد توجه به اصل و حقیقت انقلاب اسلامی و داشتن روحیه جهادی و خدمت را موجب پیشرفت و تعالی و رفع مشکلات دانست و گفت: وجود برخی مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از این موضوعات بوده است و چاره آن نیز بازگشت به خط امام (ره) و انقلاب و ایستادگی روی آن است. در خط امام، مسئولیت ها صرفاً، نوکری و خادم مردم بودن و تلاش برای تعالی و سعادت مردم است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد :‌ انقلاب متعلق به توده های مردم است و با فداکاری و جانفشانی آنان حفظ شده است نه با اقدامات افراد و گروه هایی که بعضاً با سیاسی کاری بدنبال کسب قدرت و ثروت هستند.

وی گفت : حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی به این است که توده های مردم راضی و دلبسته انقلاب باشند و این موضوع نیز با ایستادگی بر ارزشها ،‌خدمت به مردم ، رفع تبعیض و فقر و گسترش روحیه امید و نشاط در بین مردم امکانپذیر است.
احمدی‌نژاد افزود: آنچه انقلاب را در مقابل تهدیدات حفظ می کند وجود عدالت، پاکی و خدمت است و توده های مردم با مشاهده این ویژگی ها حاضرند در راه انقلاب فدکاری کنند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات دولت در طول سالهای پس از انتخابات 84 گفت :‌ هدفمندی یارانه ها از جمله اقدامات بزرگی بود که دنیا را مبهوت کرد و برای اولین بار اذعان کردند که مدل جمهوری اسلامی قابل الگوبرداری است و این در حالی است که قبل از اجرای این طرح عده زیادی در داخل کشور دولت را نسبت به اجرای آن می ترساندند .

وی اظهار داشت :‌ در دوران دولت نهم و دهم تحولات و اتفاقاتی در مسیر پیشرفت ، رفاه و تعالی مردم رخ داد که همیشه جزء آرزوها بود و در این دولت که حزب و گروهی هم نداشت با موفقیت به اجرا درآمد .

رئیس جمهور کنترل مصرف سوخت ، هسته ای شدن ایران ،‌کوچک کردن دولت ،‌ اجرای اصل 44 ، پرداخت سهام عدالت و فضایی شدن را از جمله اقدامات دولت نهم و دهم برشمرد و با بیان اینکه این مساله به معنای نادیده گرفتن اقدامات گذشته نیست ،گفت : اگر یک دولت فقط یکی از این اقدامات را در طول دوره خود به اجرا در می آورد کافی بود که آن دولت را دولتی موفق معرفی کرد.

احمدی‌نژاد صادرات غیر نفتی را از دیگر اقدامات برجسته دولت عنوان کرد و گفت : 40 سال است که صادرات غیر نفتی کشور رقم اندکی داشته و در مقابل رقم واردات زیاد بود و همواره تاکید می شد که این معادله باید اصلاح شود تا سال 84 میزان صادرات غیر نفتی کمتر از 7 میلیارد دلار بود اما در این دولت سال گذشته به 32.6 میلیارد دلار رسید و امسال به 45 میلیارد دلار خواهد رسید و به فضل الهی تا پایان سال 91 صادرات غیر نفتی با واردات برابر خواهد شد و این یک انقلاب عظیم در عرصه اقتصاد کشور محسوب می شود.

رئیس‌جمهور کاهش فاصله طبقاتی را بعنوان یکی از دیگر اقدامات مهم دولت مورد اشاره قرار داد وتصریح کرد : زمانی که دولت را تحویل گرفتیم ضریب جینی که نشاندهنده فاصله طبقاتی بین دهک های مختلف جامعه است 42 صدم بود و اکنون به 36 صدم رسیده است و تا پایان امسال به 35 صدم خواهد رسید و باید توجه داشت که کاهش هر یک صدم آن نیازمند اقدامات گسترده و وسیعی است .

احمدی‌نژاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان و بیمه روستایی 23 میلیون نفر را از دیگر اقدامات دولت دانست و با اشاره به رشد تولید در کشور نیز گفت : زمانی که دولت را تحویل گرفتیم ظرفیت تولید سیمان 32 میلیون تن بود که اخیراً به 76 میلیون تن رسیده است و این روند در سایر بخش های صنعتی و تولیدی از جمله فولاد ، آلومینیوم و خودرو نیز اتفاق افتاده است .

رئیس‌جمهور ارتقاء رشد علمی کشور را در طی سالهای گذشته مورد اشاره قرار داد و گفت : رشد علمی کشور در سال گذشته میلادی، بالاترین سطح رشد در دنیا بود و اگر همین سرعت حفظ شود در طول یک دهه آینده می توانیم به سطح کشورهای برتر جهان برسیم .

احمدی‌نژاد با اشاره به اهتمام دولت برای رفع مشکل مسکن نیز گفت :‌در طول سالهای گذشته با مدیریت و پشتیبانی دولت ، 2 میلیون و 800 واحد مسکونی در سراسر کشور احداث شده و برای یک میلیون و 400 هزار نفر در روستاها مسکن ایجاد شده است و با اقدامات دولت دست عده ای که همواره با برخی اقدامات،‌بدنبال سوداگری در بازار مسکن بودند ، ‌قطع شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد : در صنعت نفت و گاز نیز در کل برنامه سوم مجموعاً 36 میلیارد دلار سرمایه گذاری شد ، در برنامه چهارم این مبلغ به 80 میلیارد دلار رسید و بعد از آن زمانی که عده ای از شرکت های غربی بهانه جویی کردند همزمان 13 فاز توسط پیمانکاران داخلی و با منابع داخلی آغاز شد که در تاریخ سرمایه گذاری در این بخش بی سابقه بود .

احمدی‌نژاد در ادامه به حضور فعال دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت : دولت سیاست هوشمندانه و دقیقی را در عرصه سیاست خارجی در پیش گرفته است. زیر سوال بردن فلسفه تشکیل رژیم صهیونیستی بعنوان ستون فقرات نظام سلطه از جمله این اقدامات بود اما در این عرصه طیفی از آمریکا و متحدین آن، صهیونیست ها ، سلطنت طلبها ، منافقین تا برخی در داخل کشور بطور هماهنگ دولت را تحت سنگین ترین فشارها و تهمت ها قرار دادند.

احمدی‌نژاد در ادامه بر ایستادگی روی اصول و ارزشها تاکید کرد و گفت :‌ اگر فشارها علیه دولت صدها برابر افزوده شود ، این دولت تا جان در بدن دارد از اصول و ارزشهای انقلاب و خط امام و رهبری ذره ای کنار نخواهد رفت .

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اتفاقات و هیاهوهایی که عده ای به راه انداخته اند همه بهانه ای است که خودمان را از لحاظ معنونی اعتلاء دهیم .

وی گفت :‌نیروهای انقلاب و کسانی که دلسوز انقلاب و ارزشها هستند امروز باید با انسجام و همدلی و حفظ روحیه امید در مسیر ساختن کشور قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره انتخابات گفت : درباره انتخابات در زمان مقتضی صحبت خواهم کرد.

کد خبر 155498
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز