گروه شهری: پل تقاطع غیرهمسطح خیابان ابوسعید با خیابان وحدت اسلامی صبح (17 دی ماه)، در مراسمی با حضور شهردار تهران، به‌صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

عکاس علیرضا بنی علی

پل تقاطع غیرهمسطح ابوسعید - وحدت اسلامی به طول 350 متر در محور خیابان وحدت اسلامی، حدفاصل خیابان‌های بهشت و فرهنگ و روی خیابان ابوسعید احداث شده که این تقاطع در واقع یکی از پرترافیک‌ترین مناطق مرکزی پایتخت به شمار می‌رود. عملیات اجرایی ساخت این تقاطع از ابتدای تیرماه آغاز شده و در دی ماه 1390 به پایان رسیده که این امر نشان‌دهنده اجرای سریع پروژه طی یک دوره زمانی 6 ماهه است.

بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوسعید - وحدت اسلامی، ضمن کاهش ترافیک منطقه نزدیک به بازار تهران، سبب روان‌سازی‌ ترافیک شمال به جنوب این محدوده شده و در نتیجه دسترسی شهروندان به مراکز اداری- تجاری این منطقه و همچنین به مناطق خارج از تهران را آسان‌تر خواهد کرد.علاوه بر این، به‌دلیل دسترسی خیابان‌های حافظ و وحدت اسلامی به مراکز اصلی حمل‌ونقل برون‌شهری مانند ایستگاه راه آهن و پایانه جنوب، احداث این تقاطع سبب تسهیل دسترسی شهروندان به مراکز مورد اشاره خواهد شد.

پل تقاطع ابوسعید - وحدت اسلامی دارای 6 پایه و 2 کوله ابتدا و انتهای شیبراهه‌های شمالی و جنوبی است و عرشه فلزی آن به طول 175 و عرض10.5 متر به‌صورت پیش ساخته و در 10 قطعه به محل پروژه منتقل شد تا ضمن تسریع عملیات اجرایی، از مسدود شدن کامل خیابان وحدت اسلامی در زمان اجرای پروژه جلوگیری شود.

کد خبر 156284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز