همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران از تجهیز بزرگراه شهید یاسینی به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت خبر داد و گفت: تا پایان سال کمربندی شهرری و بزرگراه‌های آزادگان، شهید مدرس، شهید ستاری، شهید باکری، شهید تندگویان و بعثت نیز به سامانه ثبت تخلفات سرعت مجهز خواهند شد.

دوربین بزرگراه

مهندس حجت الله بهروز با بیان این مطلب اظهار کرد: نصب دوربین‌های ثبت تخلفات توانسته تا 40 درصد میزان تخلف ناشی از سرعت غیر مجاز را در بزرگراه‌ها کاهش دهد و به دنبال آن از میزان تصادفات نیز کاسته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون نسبت به نصب و راه اندازی بیش از 650 دستگاه دوربین نظارت تصویری، بیش از 20 دوربین متعلق به تابلوهای متغیر خبری و همچنین حدود 100 دستگاه دوربین‌های خودکارثبت تخلف سرعت در بزرگراه‌ها اقدام شده است.

به گزارش تهران سما، مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران خاطر نشان کرد: هم اینک بزرگراه‌های نیایش، شهید صیاد، امام علی(ع) ، شهید بابائی، تونل توحید، شهید شیخ فضل الله نوری - کرج، شهید حکیم، شهید چمران، یادگارامام (ره)، شهید همت و شهید یاسینی به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت مجهز هستند و در سایر بزرگراه‌ها نیز به زودی این سیستم نصب و راه اندازی خواهد شد.

بهروز تاکید کرد: بزرگراه‌های شهر تهران بر اساس میزان سوانح و تصادفات بیشتر در اولویت تجهیز به دوربین‌های ثبت تخلفات قرار گرفته‌اند و خوشبختانه عملکرد دوربین‌های ثبت تخلفات تاکنون بسیار مثبت و قابل قبول بوده است.

وی تاکید کرد: آمارهای کاهش تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها نشان می‌دهد که مردم بیش از پیش خود را ملزم به رعایت سرعت مجاز حرکت می‌دانند و امید است به مرور شاهد آن باشیم که تخلفات سرعت به حداقل حد ممکن در تهران برسد.

کد خبر 156802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز