شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شبکه خبری روسی نوشت، با وجود لفاظی‌های جنگ‌طلبانه علیه ایران، نظرسنجی‌های پیوسته در آمریکا نشانگر مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با جنگی علیه تهران هستند.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی به نقل راشا تودی روز جمعه (۷ بهمن) نوشت که با وجود موافقت اخیر ایران با بازگشت به میز مذاکرات، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که گزینه اقدام نظامی علیه تهران همچنان روی میز است.

این گزارش می‌افزاید: حتی بیانیه‌های شدیدالحن‌تری از سوی برخی بازهای واشنگتن مانند نیوت گینگریچ که از براندازی در ایران طی یک سال صحبت کرده است منتشر می‌شود.

این شبکه خبری روسی در ادامه نوشته است: این در حالی است که حمایت محدودی در میان مردم عادی از این بیانیه‌ها صورت می‌گیرد. تحقیقات تلفنی و اینترنتی توسط یکی از نظرسنجی‌های آن لاین در آمریکا نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها از اظهارات جنگ‌طلبانه دولت‌شان علیه ایران حمایت نمی‌کنند.

راشا تودی می‌افزاید که ساکنان شارلوتسویل در ویرجینیا حتی موضوع را به شورای شهر کشانده است و منجر به صدور بیانیه‌ای از سوی این شورا شد که اعتقاد بر این است نخستین بیانیه در کشور در مخالفت جنگ با ایران باشد.

این گزارش همچنین به نقل از دیوید سوانسون، عضو شورای شهر شارلوتسویل می‌نویسد: مردم همواره مخالف جنگ هستند؛ مگر این که توسط تبلیغات شدیدا دستکاری شده‌ای تحریک شوند.

وی افزود: من زمان سختی را صرف فکر کردن برای یافتن یک نمونه در هر زمینه‌ای که دولت با مردم همسو بوده باشد کردم. جنگ یک استثنا در این زمینه نیست. مردم مخالف کمک مالی به بانک‌ها هستند، مخالف یارانه برای شرکت‌های انرژی هستند، مخالف جنگ هستند، مخالف هر تصمیمی درباره مسائل مهمی هستند که در واشنگتن گرفته می‌شود.

براساس این گزارش، نه فقط مردم عادی آمریکا بلکه بسیاری از کارشناسان امور امنیتی نسبت به آغاز جنگ علیه ایران هشدار می‌دهند؛ یکی از آن‌ها مدیر سابق سیا است.

جان ای.مک‌لافلین گفت: می‌گویند گزینه نظامی هنوز روی میز است. من فکر می‌کنم این یک گزینه بسیار بد است. یکی از مشکلات بزرگ در زمینه ایران این است که اگر به یک رویارویی نامحدود با آن بروید، یک رویارویی نظامی، شما در خطر یک چرخه تلافی جویانه و واکنشی خواهید بود که سخت بتوان پایانی برای آن یافت.

این گزارش در خاتمه آورده است: بسیاری احساس می‌کنند شکاف میان آن‌چه آمریکایی‌ها می‌خواهند و آن‌چه رهبرانشان به نام مردم آمریکا انجام می‌دهند رو به کاهش نیست. در حقیقت این شکاف دارد عمیق‌تر می‌شود.

کد خبر 158494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز