همشهری آنلاین: سفر هیئتی از آژانس به سرپرستی معاون دبیرکل آژانس. نتایج مثبتی داشته و باعث کاهش اختلافات ایران و آژانس شده است.

رامین مهمانپرست از دور جدید سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای دوم و سوم اسفندماه سال جاری به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود باخبرنگاران پیش از ظهر امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر بازرسان آژانس به ایران و اینکه وزیر امور خارجه اعلام کرده، این سفر نتایج مثبتی داشته است و باعث کاهش اختلافات ایران و آژانس شده است، گفت: سفری که هیئتی از آژانس به سرپرستی معاون دبیرکل آژانس داشته در چارچوب ارتباطات معمول با آژانس بوده و امری طبیعی است و همکاری ایران با آژانس به صورت کاملا شفاف ادامه دارد.

مهمانپرست اظهار کرد: این همکاری‌ها ‌می‌تواند به شناخت بیشتر آژانس از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران منجر شود.

وی با بیان اینکه این سفر با فضایی مثبت انجام و در آن گفت‌و‌گوهای خوبی صورت گرفت و توافق شد که این مذاکرات ادامه یابد، گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته در روزهای دوم و سوم اسفند این هیئت سفری مجدد به تهران خواهند داشت و بحث‌ها دنبال ‌می‌شود. همانطور که بار‌ها گفته‌ایم ما از مذاکرات ایران و ۱+۵ حول نقاط مشترک صورت بگیرد و فضای مثبت تعامل را دنبال کند استقبال ‌می‌کنیم و همواره آماده انجام این مذاکرات هستیم.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای جلیلی به زودی نامه‌ای در پاسخ به اشتون اذعان می‌فرستد که فکر ‌می‌کنیم با اقداماتی که توسط اشتون صورت ‌می‌گیرد به سمت تعیین محل و تاریخ اجلاس بعدی حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان گفت: بحث تحریم‌هایی که کشورهای غربی و آمریکا دنبال ‌می‌کند سابقه‌ای بیش از ۳۰ سال در رابطه با کشور ما دارد که اقدامی خصمانه است و نشان دهنده این است که امریکا هنوز ملت ما را نشناخته است.

وی افزود: اگر قرار باشد برای توقف پیشرفت یک کشور و جلوگیری از دسترسی آن کشور به حقوق خود فشارهای غیرمنطقی به کار گرفته شود نتیجه عملی این اقدامات عزم ملت ما برای دستیابی به اهداف خود در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه کشورهای دیگر بخواهند با این فشار‌ها همراهی کنند باید بدانند منافع ملی خود را قربانی اهداف دیگران کرده‌اند و نهایتاً خود آن‌ها متضرر خواهند شد.

مهمان پرست با تأکید بر اینکه از هیچ تحریمی استقبال نمی‌کنیم گفت: تحریم‌هایی که پایه و اساس منطقی ندارد برای پیگیری اهداف سیاسی دنبال ‌می‌شود که نتیجه آن حرکت سریع‌تر کشور ما در مسیر پیشرفت خواهد بود.

 

کد خبر 159738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز