همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بارها اعلام کرده‌ام که دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران به هیچ وجه ادغام نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح مرکز تحقیقاتی نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهبد بهشتی با کارکنان خوب، اعضای هیات علمی و استادان مجرب و امکاناتی که در اختیار دارد و همچنین با توجه به اینکه به 70 تا 75 درصد مردم تهران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهد باید مستقل بماند و من با وجود برخی شایعات بارها این موضوع را اعلام کرده ام که این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی تهران ادغام نمی شود.

وی با قدردانی از حضور معاون اول رییس جمهور در این مراسم و توجه ویژه وی به بخش سلامت، گفت: در جلسات شورای عالی سلامت نیز که به ریاست ایشان تشکیل می شود مصوبات خوبی داشته ایم که آخرین آنها 5 مصوبه مهم در جلسه تاریخ 27 اسفند سال 90 این شورا شامل نسخه 02 پرشک خانواده، تاسیس موسسه حلال، سامانه خدمات بهداشتی، نقشه تحولی نظام سلامت و سند روغن خوراکی بوده است.

وی افزود: هر چند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با صعود بیش از 600 رتبه ای رتبه 1001 دنیا را به دست آورده است ولی معتقدم این رتبه در شان این دانشگاه نیست و این دانشگاه باید جزو 10 دانشگاه برتر دنیا در عرصه پزشکی باشد.

دستجردی با اشاره به اینکه در جلسات شورای آموزش تخصصی، پزشکی طی دو سال اخیر بیشترین مجوزها برای راه اندازی مراکز تحقیقاتی به دانشگاه شهید بهشتی داده شده است، اظهار داشت: همچنین از بند «ب» بند 2 قانون بودجه کشور نیز امسال اعتبارات خوبی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است تا بتوان با توسعه بیشتر این دانشگاه اهداف نظام سلامت را پیاده سازی کرد.

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه شهید بهشتی نه تنها در بخش وسیعی از استان تهران و خود شهر تهران خدمت دهی می کند، بلکه قطب درمانی کشور هم هست زیرا سالانه پذیرای بیماران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

وی تاکید کرد: تمام کارهایی که برای پیشرفت مسائل حوزه نظام سلامت انجام می شود برای کسب بیشتر رضایت مردمی است زیرا رضایت خدا هم در رضایت مردم است.

 در این مراسم علاوه بر راه اندازی موسسه تحقیقاتی نیایش، دو پروژه تولید سوسیس گیاهی و شیر pku نیز در این مراسم آغاز به کار کرد. نوزادان مبتلا به فنیل کتون اوری باید از شیر مخصوص استفاده کنند که سالانه برای واردات این شیر 5/1 میلیون دلار هزینه صرف می شود.

کد خبر 166540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز