همشهری آنلاین: حداد عادل منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که شعارم تعامل نتیجه بخش است نه تنازع بی نتیجه.

فارس نوشت: غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم عصر امروز در جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم اظهار داشت: تجمع امروز ما تجمعی طبیعی است و ما می‌خواهیم فراکسیون اصولگرایان که در مجلس هفتم و هشتم وجود داشت را در مجلس نهم هم ادامه دهیم.

وی افزود: اگر عده‌ای تحت عنوان رهپویان، ایثارگران یا پایداری یا متحد فعالیت می‌کنند تعریف جدیدی نیست بلکه منظور همان اصولگرایی عام است.

حداد عادل ادامه داد: حقیقتا جای این سؤال مطرح است که چه ضرورتی دارد که فراکسیون جدیدی در میان اصولگرایان تشکیل شوند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: بنده قصد داشتم در جلسه‌ای که همه اصولگرایان باشند خودم را معرفی کنم هر چند دوستان با ما آشنایی دارم. من در 12 سالی که در مجلس بوده‌ام روشم شناخته شده است.

وی به ذکر جزئیاتی از مشخصات فردی و کلیاتی از زندگی سیاسی و شخصی‌اش پرداخت و گفت: من متولد خیابان ری از محلات جنوبی تهران هستم و مسئولیت‌هایم را در انقلاب از اسفند 57 و در دولت موقت آغاز کردم.

حداد عادل اضافه کرد: در سال 72 با اجازه رهبری از وزارت آموزش و پرورش استعفا کردم و با اجازه ایشان ریاست فرهنگستان را پذیرفتم.

وی ادامه داد: در سال 1378 داوطلب ورود به مجلس شدم و تنها فردی که از فهرست جامعه روحانیت توانست به مجلس راه پیدا کند بنده بودم در آن زمان 5 ماه تصویب اعتبار نامه من به دلیل مخالفت با اصلاح طلبان طول کشید و در نهایت با 130 رای اعتبار نامه من تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم اظهار داشت: ما در مجلس ششم به همراه 50 نفر که فراکسیون اقلیت بودیم جنگیدیم تا اینکه مجلس هفتم تشکیل شد و من ریاست را بر عهده گرفتم.

حداد عادل اضافه کرد: بنده بیش از 400 مقاله دارم و آثاری هم که اسم بنده روی آن چاپ شده به 40 جلد می‌رسد.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر رهنمودهای رهبری برای من خیلی مهم است و من به سبب ارتباطی که از اول انقلاب تاکنون با ایشان داشته‌ام و دارم ایشان را به تقوا، زهد و ایمان قبول دارم و از هر جهت افتخار خودم می‌دانم که در مسیر ترسیم شده از سوی ایشان حرکت کنم.

وی افزود: باید در مجلس نظر رهبری را تامین کنیم البته رهبری در قانونگذاری و جزئیات دخالت نمی‌کنند و ایشان مجلس مستقل می‌خواهند ولی باید در جهت دیدگاه‌های ایشان حرکت کنیم.

حداد عادل اظهار داشت: باید کاری کنیم که ناگزیر به مداخله مستقیم نشود چرا که ایشان امروز باید متکلف امور بیداری اسلامی در جهان باشند و دغدغه گرفتاری های مجلس را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم ذهن رهبری مشغول گرفتاری‌های ما شود گفت: شعار بنده تعامل نتیجه بخش است نه تنازع بی نتیجه، مراد من از تعامل نتیجه بخش چشم‌پوشی از استقلال مجلس نیست چرا که من وظیفه دارم از استقلال مجلس دفاع کنم. اما باید تعامل را هم رعایت کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم اظهار داشت: اگر جایی زحمتی برای شخص خودم باشد من چشم پوشی می‌کنم اما جایی که مسئله حقوق قانونی بنده مطرح باشد از حق مجلس دفاع خواهم کرد.

وی اضافه کرد: آقای کامران در مجلس هفتم یک تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را مطرح کرد که رئیس این قوه با آن موافق نبود ولی بنده آن را حق مجلس دانستم. این تحقیق و تفحص بیش از 3 سال مطرح بود و در پایان هم یک روز مانده به پایان عمر مجلس هفتم قرائت شد.

حداد عادل گفت: همچنین یک زمانی دولت تعدادی از مصوبات ما را ابلاغ نمی‌کرد ما مسئله را پیگیری کردیم و فهمیدیم که دولت نظر خود را در مورد قانون دارد که من در نامه‌ای موضوع را به رهبری اعلام کردم و ایشان هم در پاسخ فرمودند هر چیزی که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان برسد لازم الاجرا است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: سهمیه بندی بنزین کار ساده‌ای نبود و ما مدت‌ها در مجلس هفتم برای آن کار کردیم و این داستان با کار مجلس هفتم شروع شد بنده آنقدر روی این مسئله پا فشاری داشتم که برخی خبرنگاران می‌گفتند که مردم به تو رای نمی‌دهند ولی من گفتم که مهم نیست من رای نیاورم چرا که این مسئله به مصلحت کشور است و امروز هم آثار و برکات این مسئله را می‌بینیم.

حداد عادل با بیان اینکه من با فحاشی، تهمت زدن و زبان تند گشودن در مجلس مخالفم افزود: من با کسانی که چنین زبانی دارند مخالفم البته نمی‌توانم دهان نمایندگان را ببندم ولی بالاخره رئیس می‌تواند از این مسائل حمایت نکند.

وی تاکید کرد: سعی کرده‌ام به سوگندی که در آئین نامه‌ خورده‌ام پایبند باشم هر چند که به ضرر من باشد، نمونه این مسئله اعتبار نامه فرزند قدرت الله علیخانی در مجلس هفتم است در آن زمان نزدیک یک ساعت اصولگرایان به این مسئله اعتراض می‌کردند ولی من به قسمی که در آئین نامه خورده بودم پایبند ماندم و با اینکه نظر دوستانم چیز دیگری بود آن را تصویب کردیم. آن روز بدترین روز برای من در مجلس بود.

حداد عادل به ذکر این مسئله که ما در مجلس برای همه با واقع بینی قانون وضع می‌کنیم اظهار داشت: چطور ممکن است برای نمایندگان واقع بینی نباشیم مثلا اگر قرار است منزلی برای نمایندگان رهن شود باید آن را به نرخ روز حساب کنیم.

وی با بیان اینکه مخالف اسراف و ریخت و پاشم اظهار داشت: بنده سخاوت را وقتی سخاوت می‌دانم که آدم از جیب خودش خرج کند.

حداد عادل با بیان اینکه پرداخت‌ها به نمایندگان در هیئت رئیسه بررسی می‌شود گفت: بنده با ریخت و پاش مخالفم و بعد از این هم مخالف خواهم بود چرا که وظیفه شرعی و قانونی‌ام این را می‌گوید.

وی اضافه کرد: فراکسیون در مجلس نباید فقط شب‌هایی که قرار است فردا رای اعتماد یا استیضاح برگزار شود تشکیل جلسه دهد بلکه باید در فرآینده قانون گذاری هم تاثیر گذار باشد و باید فعالیت مستمر داشته باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما در مجلس نهم نزدیک 10 نفر داریم که سابقه وزارت دارند اظهار داشت: ما در هیچ مجلسی این اندازه وزیر در سبدمان نداشتیم و باید دعایش را به جان کسی کرد که وزیر سابق برای ما تولید کرده است.

حداد عادل در پایان سخنانش گفت: ما می‌توانیم کاری کنیم که هم مسائل منطقه‌ای و هم مسائل ملی مورد توجه قرار گیرد مثلا ماهی یک روز نمایندگان یک استان با استاندار و وزراء در صحن مسائل خودشان را مطرح کنند.

کد خبر 172190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز