سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: شورای شهر در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 86 شهرداری، چهار سرفصل عمده درآمدی و ردیف‌های آن با رقمی حدود یک‌هزار و 600 میلیارد تومان را تصویب کرد.

در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ردیف 30 شامل عوارض بر ساختمان‌ها و اراضی با یک‌هزار و 300 میلیارد تومان، ردیف 60 مربوط به درآمدهای حاصل از فروش شهرداری و وصولی در مقابل خدمات با 145 میلیارد، ردیف 70 مربوط به درآمد تأسیسات شهرداری و جرایم و تخلفات با 5/37 میلیارد و ردیف 80 درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری با حدود 60 میلیارد تومان به تصویب رسید.در این جلسه، برخی اعضا  بار دیگر از افزایش ردیف‌های درآمدی به‌ویژه درآمد ناشی از عوارض بر ساختمان‌ها و اراضی انتقاد کردند و خواستار توضیح بیشتر در این باره شدند. حسن زیاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر در این باره گفت: درآمد ردیف 30 بودجه افزایش چشمگیر نشان می‌دهد و باید مشخص شود که 3 برابر این افزایش از کجا و چگونه بوده است. با این حال مهدی چمران رئیس شورای شهر با اشاره به روند طبیعی افزایش این ردیف درآمدی بودجه شهرداری طی 3 سال اخیر گفت: در این ردیف مصوبه بودجه سال 83 حدود 480 میلیارد تومان اما وصولی 770 میلیارد تومان بوده است.
از سوی دیگر نسرین سلطان‌خواه، عضو هیأت رئیسه شورا گفت: اگر با رونق ساخت و ساز درآمدی برای شهر ایجاد شود مشکلی نداریم ولی این سرفصل یک جهش چشمگیر را نشان می‌دهد.وی افزود: بخشی از این درآمدها مورد قبول شورا و طبق ضوابط و مقررات نیست. از سوی دیگر نایب رئیس شورای شهر نیز با اشاره به تأخیر صورت گرفته در تصویب بودجه سال 86 گفت:طبق قانون تا اول اسفند باید بودجه سال بعد شهرداری‌ها توسط انجمن شهر تصویب و ابلاغ شود. همچنین جلسه بررسی بودجه بعدازظهر دیروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران ادامه یافت و بخشی از سرفصل‌ها و ردیف‌های هزینه‌های جاری به تصویب رسید.قالیباف هنگام بررسی ردیف مربوط به هزینه‌های خدمات شهری گفت: مکانیزاسیون خدمات شهری و جمع‌آوری زباله، بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی افزود: تهران در حال حاضر نیاز به 360 دستگاه جاروب مکانیزه دارد ولی تا به حال توانسته‌ایم در این زمینه 22 درصد از نیازهای شهر را تأمین کنیم.شهردار تهران تصریح کرد: برای برطرف‌ شدن نیازهای باقیمانده به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احتیاج داریم.
کد خبر 17303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز