یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تلاش‌های کارشناسی برای تعیین خط محدوده شهر تهران و میله‌گذاری دقیق آن خبر داد.

مهدی چمران در سیصد و یازدهمین جلسه علنی (بدون حضور مستمع)  شورای شهر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: محدوده شهر تهران  پس از بررسی های کارشناسی، روی نقشه معین و با میخ کوبی و سازه بتنی  به طور دقیق روی زمین و در محل علامت‌گذاری می شود.

وی با بیان اینکه  محدوده شهر تهران تا به حال به صورت دقیق روی نقشه و در محل تعیین و علامت گذاری نشده است و این اقدام برای نخستین بار صورت می گیرد گفت:  با اعزام  تیم های کارشناسی به محل در صدد هستیم تا محدوده شهر را طوری ترسیم کنیم که عوارض طبیعی و ساختمانی در محدوده شهر کاملا مشخص و به وضوح قابل تفکیک باشد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه  این اقدام  باعث حفظ محدوه شهر و مانع تجاوز به آن می شود و تا حدودی از ساخت و ساز های  بی رویه و غیر قانونی جلوگیری می کند گفت: نتایج بررسی نقشه‌ها با مهر شورای شهر به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال و پس از تایید نهایی آن شورا، محدوده شهر با  میخ گوبی و میله گذاری در محل مشخص خواهد شد.

چمران البته این را نیز گفت که تعیین دقیق محدوده تهران دارای مشکلات فراوانی است ولی شورای شهر با توجه به تاکید مسئولان بر حفظ محدوده و حریم شهر، پشتوانه های خوبی برای انجام این کار در اختیار دارد و به دلیل اهمیت مسایل زیست محیطی، تعیین دقیق محدوده تهران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای شهر با اشاره به بررسی مواردی از نقشه های این طرح در جلسه روز یکشنبه شورای شهر افزود:  کلیات محدوده شهر تهران  قبلا در شورای شهر و شورای عالی شهرسازی و معماری  تصویب شده است و هم اکنون در حال بررسی و تصویب جزئیات آن هستیم.

چمران همچنین از بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه استفاده از بخش خصوصی در  شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد و گفت: در این  جلسه دو  مورد ایراد مطرح شده از سوی فرمانداری مورد رسیدگی قرار گرفت و  با انجام اصلاحاتی به عنوان پاسخ شورای شهر  تصویب و  برای فرمانداری ارسال شد.

نرخ کرایه تاکسی

از سوی دیگر رئیس شورای شهر  با اشاره به مصوبه شورای شهر در رابطه با  تعیین نرخ کرایه تاکسی های تهران برای  سال 86   گفت:  ظاهرا  نرخ های جدید، مورد قبول  فرمانداری  واقع شده و شهرداری  آن را به سازمان تاکسیرانی اعلام کرده است و به زودی اجرا می شود.

چمران، میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی ها  اعم از خطی، گردشی، فرودگاه و ترمینالها در سال جاری نسبت به سال گذشته را  بین 8 تا  12 درصد در نوسان دانست.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سئوالی در باره  نشست منتخبان سومین دوره شورای شهر، طرح هرگونه موضوع پیرامون انتخاب شهردار و اعلام اسامی افرادی خاص در این باره را رد کرد و گفت: در جلساتی که تاکنون با یکدیگر داشته ایم راجع به فرد مشخصی هیچگونه صحبتی نشده است.

کد خبر 19137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز