پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز به وقت محلی در اجلاس فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی که در پوتراجایا تشکیل شده است، در جمع سران عضو این اجلاس و سایر میهمانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران به شرح زیر می‌باشد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستدین بین یدیه

ریاست محترم اجلاس

عالیجنابان

سلا‌م‌های گرم ملت بزرگ ایران و اینجانب را بپذیرید

در ابتدا از برادر عزیزم عالیجناب آقای عبدالله بداوی، نخست وزیر محترم مالزی و رییس کنفرانس اسلامی که این فرصت را فراهم نمودند تا روسای محترم کشور‌های اسلامی و یا نمایندگان آنان گردهم آیند و حوادث تلخ ناشی از تهاجم بیرحمانه رژیم یاغی صهیونیستی به لبنان را بررسی کنند تشکر می‌کنم.

عالیجنابان به خوبی می‌دانید که برخی قدرت‌های غربی با مقدمه سازی قبلی و به بهانه جبران آسیب‌های وارده بر بازماندگان ناشی از جنگ دوم جهانی، دولت صهیونیستی را در سرزمین فلسطین برپا کردند.

برای این منظور سرزمین یک ملت را غصب و میلیون‌ها نفر از آنان را آواره کردند. هزاران نفر را کشتند و هزاران تن دیگر را در بند کردند. در حقیقت واقعه هولوکاست ادعایی را در عمل و در سرزمین فلسطین عینیت بخشیدند. پر واضح است که این رژیم جعلی است و فاقد هر نوع مبنای حقوقی و مشروعیت است.

بعد‌ها به وضوح روشن گردید که برپایی این رژیم در واقع تاسیس یک پایگاه تهدید دایمی، تجاوز و سرکوب در قلب منطقه اسلامی بوده است.

با تاسیس این رژیم از هم گرایی و وحدت ملت‌ها و دولت‌های منطقه و ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جلوگیری شده و بذر تفرقه‌ی دایمی کاشته شده است. پیشرفت و تعالی کشور‌های منطقه با موانع و کندی جدی روبرو شده است؛

چرا که از یک طرف بخش مهمی از منابع مادی و معنوی کشور‌ها صرف آمادگی برای رفع تجاوز احتمالی و تهدیدات می‌گردد و از سوی دیگر هر نوع پیشرفت علمی و فناوری تحت عنوان ضدیت با امنیت این رژیم غیرقانونی مورد مخالفت و ممانعت قدرت‌های حامی آن قرار می‌گیرد.

با وجود این رژیم یک تحقیر مستمر بر همه ملت های مستولی می‌گردد. قدرت‌های غربی حامی این رژیم به بهانه آن، قرارداد‌های ضالمانه را به ملت‌های منطقه تحمیل می‌کنند و با استفاده از اهرم فشار این رژیم منافع، سیاسی ، امنیتی و اقتصادی نامشروع خود را در منطقه تامین می‌نمایند.

حضور این رژیم یاغی موجب تفرقه دایمی در جهان اسلامی و ملت‌های خاورمیانه بوده است، بخش مهمی از آنچه امروز از تفرقه در جهان اسلامی مشاهده می‌شود، حاصل وجود و طراحی‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی است.

اصولا ماموریت این رژیم تحمیلی، تهدید، تجاوز و ایجاد تفرقه است تا زمینه تسلط قدرت‌های بزرگ به راحتی فراهم آید و در نقطه مقابل حمایت از موجودیت و امنیت این رژیم نقطه‌ی وحدت قدرت‌های بزرگ غربی است.

قدرت‌های غربی منافع خود را در دفاع از این رژیم محقق می‌بینند.

آنچه در هفته اخیر در لبنان اتفاق افتاده است و هنوز هم ادامه دارد نشان می‌دهد آمریکا و انگلیس و تعداد قابل توجهی از دولت‌های غربی هیچ حد و مرزی در پشتیبانی سیاسی، تبلیغاتی، مالی و تسلیحاتی از رژیم مزبور قائل نیستند و همه ارزش‌های مورد ادعای انسانی در دفاع از حقوق بشر حق تعیین سرنوشت توسط ملت‌ها، احترام به حق حاکمیت مردم و دولت‌ها، احترام به حدود و مرز‌ها در پای این رژیم قربانی می‌شود و پرهیز از کشتن مردم عادی، زنان و بی پناهان و پرهیز از به کار گیری سلاح‌های ممنوعه نظیر بمب‌های خوشه‌ای در پشتیبانی از رژیم صهیونیستی معنایی ندارد.

در نزد همین کشورها لبنان نباید از حق خود دفاع کند. حزب الله که تجلی مقاومت مردم لبنان است و امروز نماد مقاومت مسلمانان به حساب می‌آید نباید از سرزمین لبنان از جان و مال مردم این سرزمین دفاع کند و باید کنار برود تا حکومت صهیونیستی تا بیروت جلو بیاید و دست مدافعان این رژیم برای هر نوع تجاوزی باز باشد.

در نزد این کشور‌ها هر نوع کشتار بی‌گناهان، بمباران‌های بی وقفه، از بین بردن زیر بنا‌ها حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خودش محسوب می‌شود.

دفاع بی حد و مرز از رژیم صهیونیستی تا آنجا اهمیت دارد که شورای امنیت سازمان ملل هم باید به پای آن قربانی شود.

این شورا که وظیفه دفاع از حقوق مشروع در حق حاکمیت کشور‌ها را عهده داراست و باید از امنیت کشور‌ها دفاع کند و در تامین امنیت منطقه‌ای و جهانی تلاش کند، تحت فشار قدرت‌های زورگو از اقدام نسبت به اصلی‌ترین وظیفه خویش باز می‌ماند و با برقراری آتش بس مخالفت می‌کند. با این وجود چه اعتباری برای سازمان ملل باقی مانده است؟

چند قدرت زورگو، شورای امنیت را ابزار اعمال سیاست‌ها و تامین منافع خود قرار داده‌اند و این برای سازمان ملل متحد فاجعه‌ای دردناک است.

حمله به لبنان تهاجم و تجاوز معمولی یک دولت به یک کشور نیست، بلکه ابعاد این تهاجم گسترده‌تر و اهداف آن بسیار وسیع‌تر است.

وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرد، جنگ تا تحقق خاورمیانه جدید ادامه خواهد یافت و این نشان می‌دهد لبنان یک برنامه از قبل طراحی شده بوده است.

آنان با این تهاجم می‌خواهند بخش مهمی از مقاومت جهان اسلامی را در برابر زیاده‌خواهی‌ها و خودخواهی‌های قدرت‌های زورگو بشکنند و راه را برای تسلط کامل بر لبنان و منطقه فراهم آورند و اگر نتوانستند فضایی از ارعاب و ترور همانند آنچه در عراق درست کردند در منطقه برپا کنند و بعد از آن هر نوع مقاومت دیگری را در همسایگی رژیم صهیونیستی و در منطقه سرکوب نمایند و یک بار دیگر حکومت روی به اضمحلال و بی آبروی صهیونیستی را تقویت کنند و به علاوه مقاومت‌های داخلی سرزمین اشغالی و دولت منتخب مردم این سرزمینها را تضعیف نموده و یا از صحنه خارج کنند و همه جهان شاهدند که رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی چه می‌کند؛ به مردمان بی دفاع این سرزمین با هواپیما و تانک و توپش حمله می‌کنند و یا با نحو سازماندهی و اعلام شده‌ای رهبران آنان را ترور می‌کنند.

آنان می‌خواهند با فراهم نمودن زمینه‌ای تسلط دوباره صهیونیست‌ها در منطقه مانع و مخالفتی را در برابر منافع خود سرکوب نمایند.

عالیجنابان و دوستان عزیز

ما به عنوان بخش مهمی از جهان اسلامی مسوولیت‌های بس خطیری بر عهده داریم و می‌توانیم با اعلام مواضع متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های بشری و منافع ملت‌های‌هان و اتخاذ تصمیمات مناسب جلوی زورگویی‌ها و تجاوزات را سد کنیم و بخشی از آلام وجدان‌های پاک جامعه جهانی را التیام بخشیم و از درد‌ها و رنج‌های مردم لبنان و خسارت دیدگان کم کنیم.

علیرغم اینکه درمان اصلی حذف رژیم صهیونیستی است اما در این مرحله باید:

- آتش بس فوری برقرار شود.

- هر نوع متجاوزی به مرز‌های شناخته شده بین المللی لبنان دفع گردد.

- حفظ صلح و امنیت در لبنان و مرز‌های آن باید توسط دولت و ملت لبنان صورت پذیرد و حضور نیرو‌های خارجی به هر شکل و ترتیب قابل قبول نیست؛ مگر به صورت عادلانه و تابع مقررات سازمان ملل وحدت و یکپارچکی لبنان در هر شرایطی حفظ گردد.

- شرایط مناسب جهت بازگشت آوارگان فراهم گردد.

- اسرا مبادله شوند.

- خسارات لبنان از جانب متجاوزان و حامیان آنان به ویژه آمریکا و انگلیس که از شرکای اصلی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان هستند پرداخت گردد. این دو دولت باید پاسخگوی جنابات خود در لبنان باشند.

- کشور‌های اسلامی دولت و ملت لبنان را برای بازسازی خرابی‌های جنگ کمک نمایند و به منظور جمع آوری و سازماندهی کمک‌های مزبور کمیته‌ای با هماهنگی دولت لبنان تشکیل شود.

همچنین پیشنهاد می‌گردد:

- کلیه روابط سیاسی و اقتصادی پنهان و آشکار دولت‌های منطقه و اسلامی با رژیم جعلی و یاغی صهیونیستی به فوری قطع شود.

- آمریکا و انگلیس که نقش اساسی در این تجاوز دارند و سایر دولت‌های پشتیبان رژیم صهیونیستی محکوم و منزوی شوند. آمریکا و اسراییل صلاحیت ندارند که عضو شورای امنیت سازمان ملل باشند؛ زیرا مقاصد و عملکرد آنان با اهداف شورای امنیت مغایرت دارد. آنان مدافع تجاوز و جنگ هستند، نه مدافع امنیت و عدالت.

امروز بخش مهمی از مردم مسلمان در همه کشور‌های اسلامی حامی مردم لبنان و فلسطین هستند. دولت‌ها تمهیداتی را فراهم نمایند تا امکان حمایت مردم به نحو مقتضی فراهم گردد.

- متاسفانه رژیم صهیونیستی در طول جنگ با لبنان تجاوزات مکرری به سرزمین‌های فلسطینی من جمله نوار غزه آغاز کرده است و تاکنون ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده و خانه‌های زیادی را ویران کرده است، دولت‌ها و ملت‌ها نباید از این تجاوزات غافل باشند.

ریاست محترم جلسه

عالیجنابان و آقایان محترم

امروز مسوولیت خطیری بر دوش ملت‌ها و ملت‌های مسلمانان است و تصمیمات این اجلاس می‌تواند تاثیرات مهمی در دفع تجاوز و جلوگیری از تجاوز‌های بعدی داشته باشند


قبلا تاکید شده است و همه می‌دانند که ریشه اصلی همه این فتنه‌ها رژیم غاصب صهیونیستی است که تنها راه نجات منطقه تشکیل دولت یکپارچه در سرزمین‌های فلسطینی و از طریق برگزاری همه پرسی است در این همه پرسی ساکنین فلسطینی الاصل داخل و خارج از سرزمین‌های فلسطینی شرکت خواهند کرد.

این تنها راه است تا آنان زمان که رژیم مزبور برچیده نشود آشوب و تهدید ادامه خواهد یافت.


60 سال تجربه کافی است.

جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد تشکیل گردهمایی کشور‌های اسلامی برای پیگیری تصمیمات این جلسه حمایت می‌کند.

در خاتمه ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان و همه کسانیکه عزیزان خود را در این تهاجم وحشیانه از دست دادند تسلیت می‌گویم.

مجددا از ابتکار جناب آقای بداوی، نخست وزیر محترم مالزی در برگزاری این نشست صمیمی تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد دستاورد‌ها و نتایج مثبتی در این اجلاس باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

کد خبر 1758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز