همشهری‌آنلاین: برگزار کنندگان بازی‌های المپیک لندن به درخواست چین، پرچم تایوان را از ردیف پرچم‌های سایر کشورها در دهکده المپیک پایین کشیدند.

olympic

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان دهندگان المپیک 2012 لندن اعلام کردند که به درخواست سفارت چین در لندن پرچم تایوان از محل نمایش پرچم کشورهای شرکت کننده پایین کشیده شد.

براساس این گزارش، پرچم کشور تایوان از ردیف پرچم‌های "خیابان ریجنت" لندن که یکی از بزرگترین خیابان‌های تجاری لندن که محل نمایش پرچم کشورهای شرکت کننده نیز است برداشته شد و با پرچم کمیته ملی المپیک تایوان جایگزین شد.

براساس این گزارش، به دنبال حکم کمیته بین المللی المپیک مبنی بر اینکه تایوان نمی‌تواند تحت نام رسمی خود یعنی جمهوری چین در المپیک رقابت کند، این پرچم از سال 1980 به جای پرچم تایوان در مسابقات المپیک استفاده می‌شود.

براساس این گزارش، به دنبال جنگ داخلی در چین در سال 1949، تایوان از سرزمین اصلی چین جدا شد اما چین معتقد است که تایوان جزء قلمرو این کشور است و دوباره باید با چین متحد شود.

"شن لیوشون" نماینده ارشد تایوان در المپیک خواستار توضیح کمیته بین المللی المپیک در این زمینه شد و گفت که رای کمیته بین المللی المپیک در مورد پرچم تایوان فقط در سالن بازی‌ها باید اجرا شود.

وی تاکید کرد که این تصمیم برگزار کنندگان باعث نمی‌شود که ما از پرچم کشورمان در خارج از سالن بازی‌ها استفاده نکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که پرچم تایوان دوباره به میله‌های پرچم در خارج از سالن‌های بازی برگردد.

این درحالیست که روز گذشته نیز در مسابقه فوتبال بانوان کره شمالی، پرچم کره جنوبی به جای پرچم این کشور نمایش داده شد که باعث اعتراض نمایندگان کره شمالی شد.

تیم کره‌شمالی پس از این اشتباه به نشانه اعتراض زمین مسابقه را ترک کرد و تا زمانی که برگزار کنندگان یک بار دیگر چهره بازیکنان را با پرچم کره‌شمالی معرفی نکردند به زمین مسابقه بازنگشتند.

کد خبر 178923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز