همشهری آنلاین: مصطفی کامالاک رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با انتقاد از سیاست های خصمانه آنکارا علیه دمشق گفت :دولت اردوغان، ترکیه را به باتلاق جنگ می کشاند.

انتقاد شدید حزب اسلامی ترکیه از سیاست اردوغان علیه سوریه

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، کامالاک این مطلب را در مراسمی در شهر زونگولداگ در شمال ترکیه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه عامل ناآرامی ها در سوریه آمریکاست،افزود: دولت اردوغان از سیاست های برادر بزرگتر و هم پیمان خود (آمریکا) در قبال بشار اسد پیروی می کند و اکنون ترکیه در آستانه باتلاق جنگ قرار گرفته است.

رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با اشاره به روابط نزدیک و خانوادگی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه پیش از آغاز بحران در سوریه گفت: چطور شد که روابط برادری در دو دقیقه به دشمنی تبدیل شد.

کامالاک با اشاره به اینکه ترکیه سالهاست که در شمال عراق و داخل ترکیه با فعالیتهای مسلحانه عناصر 'پ.ک.ک' روبروست و دهها هزار نفر در این درگیریها کشته شده اند ، افزود: در سایه سیاستهای اشتباه دولت اردوغان ترکیه اکنون در سوریه نیز با ساختار مشابه و حتی خطرناکتری رو به رو شده است.

وی اضافه کرد: اردوغان تصور می کرد که در مدت زمان کوتاهی نظام سوریه سرنگون می شود و وی دولت جدید سوریه را تعیین می کرد، همه طرحها بر این اساس پایه ریزی شده بود ولی محاسبات اشتباه در آمد.

کد خبر 179452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز