گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ از انجام توافق‌های نهایی با وزارت ورزش برای فروش سهام پرسپولیس و استقلال خبر دادواعلام کرد:سهام این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال قطعا امسال واگذار می‌شود.

بورس

ابوالقاسم شمس همزمان با برگزاری دربی پایتخت، در گفت‌وگو با همشهری، جزئیات فروش سهام این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال را اعلام کرد و گفت:توافق‌های نهایی با وزارت ورزش انجام شده است و با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی سهام دو باشگاه پر طرفدار پرسپولیس و استقلال امسال قطعا از طریق بازار سوم فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: براساس اصل 44 قانون اساسی، این دو باشگاه در فهرست واگذاری‌ها قرار دارند؛ به این معنا که دولت می‌تواند تا سال 93 بیست درصد از سهام این دوباشگاه را نزد خود نگه دارد و مابقی 80درصد را به بخش خصوصی واگذار کند. بر این اساس تلاش ما بر این است که در سال‌جاری حداقل یک بلوک 20درصدی از سهام این شرکت فروخته شود و مابقی سهام این دو باشگاه در دوره‌های زمانی دیگر واگذار شود.

او تأکید کرد: به تازگی اساسنامه این دو باشگاه مطابق با اساسنامه نمونه سازمان بورس اصلاح و تغییر کرد و براساس نظر هیأت واگذاری قرار شد تا نظر وزیر ورزش هم در مورد واگذاری ظرف دوهفته دریافت شود و سپس در مورد نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری شود. به گفته وی هیأت واگذاری تکلیف کرده که اگر ظرف دو هفته نظر وزیر ورزش دریافت نشد سهام این دو باشگاه به‌صورت خودکار برای عرضه از طریق فرابورس آماده شود که بر همین اساس رایزنی‌های نهایی با وزیر ورزش انجام شده و قرار است نظروزیر ورزش به‌صورت مکتوب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال شود.

شمس با بیان اینکه وزارتخانه‌های اقتصاد و ورزش تمایل خود را برای عرضه سهام اعلام کرده‌اند، گفت: تعامل خوب و سازنده‌ای از سوی این دو وزارتخانه برای فروش سهام این دوباشگاه انجام شده و اخیرا هم وزیر ورزش مکاتبات و جلساتی را به همین منظور با وزیر اقتصاد انجام داده اما بحث کلی این است که چه بلوک‌هایی از سهام در مرحله اول فروخته شود؟

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های فرهنگی، ورزشی و سیاسی که در مورد فروش سهام این دو باشگاه وجود دارد و دغدغه‌های وزارت ورزش در این باره، سازمان خصوصی‌سازی‌ برای فروش بلوک 20درصدی اول باید اهلیت خریداران را تأیید کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کانون هواداران هم می‌توانند متقاضی خرید این بلوک سهام باشند، گفت: کانون هواداران یا بازنشستگان ورزشی یا هر متقاضی دیگری درصورتی‌که اهلیت‌شان تأیید شود می‌توانند در رقابت خرید سهام این دو باشگاه شرکت کنند.

کد خبر 182077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز