شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

اواسط هفته گذشته خبرگزاری میراث فرهنگی در گزارشی از احتمال فرو ریختن مناره‌های بنای تاریخی امیرچخماق یزد که یکی از شاهکارهای معماری یزد است خبر داد.

مناره امیرچخماق

 خبرگزاری میراث فرهنگی همچنین با انتشار تصاویری از ترک‌های ایجاد شده بر برج‌های مرتفع بنای تاریخی امیرچخماق در گفت‌وگو با کارشناسان از لزوم رسیدگی فوری به‌منظور جلوگیری از تخریب این بنای تاریخی خبر داده بود.

با گذشت چند روز از انتشار تصاویر مربوط به ترک‌های ایجاد شده بر برج‌های امیرچخماق یزد، رئیس اداره میراث فرهنگی استان یزد در سخنانی که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است از طرح جامع ساماندهی مجموعه امیرچخماق یزد خبر داد و گفت: شهرداری به‌عنوان کارفرمای اجرای طرح باید در مقیاس شهرسازی و معماری اقدام کند اما به دلایلی هنوز توان انجام این کار وجود ندارد. رضایی افزود: طرح بهسازی مجموعه به‌دلیل تردد ماشین‌های متعدد و ترافیک و همچنین فرسودگی واحد‌های تجاری اطراف مجموعه که باعث ریزش می‌شود میسر نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرتبه مناره سمت چپ فروریخته است، افزود: تمام ظرفیت‌های فنی کشور برای اعلام نظر فنی و کارشناسی جمع‌آوری شده است. مدیرکل میراث فرهنگی یزد همچنین درخصوص ثبت جهانی و دغدغه‌های بافت قدیم شهر یزد گفت: زمانی که شهری به ثبت جهانی می‌رسد به این معنی است که نظم و امنیت خوبی در منطقه حاکم است.

کد خبر 182120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز