گروه بین‌الملل: دیروز در حالی 60نفر در جریان انفجارهای زنجیره‌ای در گوشه و کنار عراق کشته شدند که شبه نظامیان القاعده مسئولیت بیش از 130عملیات را در این کشور به‌عهده گرفتند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، در 20انفجار زنجیره‌ای که در استان‌های مختلف عراق طی 24ساعت گذشته رخ داد، دست‌کم 60نفر کشته و 200نفر دیگر زخمی شدند. هدف اکثر این حملات نیروهای امنیتی و پلیس عراق بودند.شدیدترین این انفجارها، شرکت نفت شمال در کرکوک را هدف قرار داد که به کشته‌شدن دست‌کم 11نفر از گارد تأسیسات نفتی و زخمی شدن 17نفر دیگر منجر شد. این انفجار در پی منفجر شدن یک خودروی بمبگذاری شده در استان کرکوک در شمال عراق رخ داد.

استان بصره در جنوب عراق هم از این انفجارها در امان نماند و در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک بازار محلی در مرکز شهر، دست‌کم سه نفر کشته و 24نفر دیگر زخمی شدند. اما در شمال عراق و در موصل، انفجار یک خودرو، به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد. در استان نینوا و در شهر تلعفر هم یک خودروی بمبگذاری شده، جان دو نفر را گرفت و زخمی شدن هفت نفر دیگر را به‌دنبال داشت. این درحالی است که در بغداد پایتخت عراق هم افراد مسلح با حمله به یک پست بازرسی متعلق به ارتش عراق، 11نظامی ازجمله دو افسر را کشته و هشت سرباز را زخمی کردند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که شبه نظامیان القاعده مسئولیت وقوع 131انفجار را در مناطق مختلف عراق به‌عهده گرفتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق وابسته به القاعده در گزارشی مفصل با اشاره به اینکه در مناطق مختلف بغداد و استان دیالی در شمال شرق بغداد این حملات را صورت داده، افزود: این عملیات‌ها از ابتدا تا 28‌ماه رمضان انجام گرفته و در جریان آن، 45بمب و9خودروی بمبگذاری شده را منفجر کرده و بیش از 15حمله مسلحانه را در مناطقی از بغداد صورت داده است. این گروه همچنین اعلام کرد که در استان دیالی 65حمله را صورت داده که در جریان آن، 50 بمب و 10خودروی بمبگذاری شده را منفجر و 15عملیات مسلحانه را صورت داده که اغلب ارتش و پلیس و شوراهای بیداری را هدف قرار داده بود.

دادگاه عالی کیفری عراق روز گذشته به صورت غیابی،طارق الهاشمی،معاون سابق رئیس جمهور عراق را به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی این کشور به اعدام محکوم کرد. سخنگوی این دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: طارق الهاشمی به اعدام با چوبه دار محکوم شده است. معاون سابق رئیس جمهوری عراق که از ماه مارس حکم بازداشتش صادر شده همچنان متواری است. وی پس از صدور حکم بازداشت به منطقه خودمختار کردستان عراق گریخت و سپس به قطر و ترکیه رفت.

کد خبر 184115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز