همشهری آنلاین: روسیه در حال وارد کردن فشار به ناتو در مورد برنامه ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان پس از خروج نیروهای ائتلافی از این کشور تا سال 2014 است.

به گزارش ایسنا، "ویتالی چورکین"، سفیر روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: ادامه حضور سربازان ناتو در افغانستان پس از سال 2014 نیازمند موافقت شورای امنیت سازمان ملل است.

این دیپلمات روسی همچنین به گزارش ضد و نقیض درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال 2014 اشاره کرد و گفت: اظهارات متناقض در این خصوص وجود دارد. به عنوان مثال گفته می‌شود که سربازان خارجی در سال 2014 از افغانستان خارج می‌شوند اما پایگاه‌های نظامی خارجی در این کشور باقی می‌مانند.

چورکین خاطرنشان کرد: جنگ علیه تروریسم در افغانستان فرو نشسته اما با این وجود نیروهای خارجی قصد دارند حضور نظامی دائمی خود را در این کشور ادامه دهند. بنابراین پایگاه‌های خارجی برای هدف دیگری که مرتبط با افغانستان نیست در این کشور برقرار خواهند بود.

این دیپلمات روسی تاکید کرد: اگر قرار باشد جنگ علیه تروریسم ادامه پیدا کند، باید این تصمیم توسط شورای امنیت اتخاذ شود. ما خواهان شفافیت کامل این مساله هستیم. پیش از آنکه ناتو هرگونه عملیات خود در افغانستان را ادامه دهد، باید شورای امنیت درباره آن تصمیم‌گیری کند.

سفیر روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت: حضور نظامی نباید علیه منافع همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه استفاده شود. مسکو علاقه‌مند به ایجاد یک افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات و دموکراتیک است.

کد خبر 185388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز