همشهری آنلاین: نفرات برتر نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سه بخش مسابقه کودک، بخش نوجوان و بخش مسابقه برگزیده خیابانی و نمایش برگزیده تماشاگران در همدان معرفی شدند.

نمایش کودک

به گزارش ایرنا،در بخش مسابقه کودک این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هیئت داوران از دو کودک هنرمند و بازیگر نمایش «دزدان دریایی» به نام کیمیا دهقان و ماهان دهقان تقدیر به عمل آوردند.

در بخش موسیقی کودک نیز بهنام فراهانی برای نمایش «2+2» و حامد جهانبخش برای نمایش «دوست شگفت انگیز نیک» تقدیر شدند و جایزه برگزیده موسیقی به صورت مشترک به سعید تهرانی برای نمایش «آوای تار» و شهروز هماوران برای نمایش «اخمالوخان» رسید.

در بخش طراحی لباس زهرا یعقوبی برای طراحی لباس نمایش «رینارد روباهه»،شیدا صفوی برای طراحی لباس نمایش «آوای تار»،همچنین هیئت داوران از طراح لباس نمایش «2+2» صدیق جمالی تقدیر کرد.

در بخش طراحی صحنه محمدرضا فلاحی برای نمایش سام بازییوجونتو، فاطمه سلطان حسینی برای نمایش آوای تار، هیئت داوران از سینا ییلاق بیگی برای نمایش رینارد روباهه تقدیر به عمل کرد.

در بخش بازیگری مرد حمید رضا حسینعلی برای بازی در نمایش اخمالوخان و عبدالله آتشانی برای بازی در نمایش رینارد روباهه، مهرداد باقری برای بازی در نمایش اخمالوخان، همچنین هیئت داوران از  امیر باباشهابی برای بازی در نمایش ستاره های جیبی و محمد حاجی بابایی برای بازی در نمایش دوست شگفت انگیز نیک تقدیر کرد.

در بخش بازیگری زن آنالی شکوری برای بازی در نمایش «اخمالوخان»، شیرین کاشفی برای بازی در نمایش «آوای تار»، شادی امیری برای بازی در نمایش «2+2» مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش کارگردانیامیر مشهدی عباس برای کارگردانی نمایش اخمالوخان، فریبا دلیری برای کارگردانی آوای تار، نیما بیگلریان برای کارگردانی نمایش ستاره های جیبی تقدیر شد.

گروه نمایش «سام بازیو جونتو» نیز جایزه ویژه این بخش را از آن خود کرد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز امیر مشهدی عباس برای نمایشنامه «اخمالوخان»، خالق استواری برای نمایشنامه سام بازیو جونتو و همچنین از هادی حسنعلی برای نمایش نامه آوای تار تقدیر کرد.

در بخش تئاتر خیابانی در بخش طرح و ایده نمایش زندگی در اعماق اقیانوس به کارگردانی الهام فتاحی برگزیده شد همچنین از علی رحیمی کارگردان آب نبات چوبی تقدیر به عمل آمد.

در بخش کارگردانی زهرا مریدی کارگردانی زندگی در اعماق اقیانوس جایزه برگزیده را گرفت و مهدی حبیبی به خاطر ماشین اسباب‌بازی تقدیر شد.

در بخش طراحی صحنه، لباس و عروسک راضیه پاشایی و مهدی حبیبی برای نمایش‌های اسطوره بچه‌های ایرانی و ماشین اسباب‌بازی جوایز برگزیده این بخش را به صورت مشترک از آن خود کردند.

در بخش بازیگران کودک محمد‌مهدی محمودی برای بازی در نمایش ماشین اسباب بازی زهرا رادپور برای بازی در نمایش اسطوره بچه‌های ایرانی فاطیما پور‌قاسمی برای نمایش در قصه ننه متل و متین جعفری برای بازی در نمایش اسطوره‌های بچه‌های ایرانی مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش بازیگری متن به صورت مشترک فرامرز قلیچ‌خانی برای بازی در نمایش اون پایین آنتن نمی‌ده و مهدی کوثری برای بازی در نمایش بیگانگان در شهر جایزه برگزیده این بخش را به خود اختصاص دادند.

همچنین مهدی شایانی برای بازی در نمایش مبارک و عروس باران مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش موسیقی با حضور چهارکاندید از چهار نمایش هیئت داوران هیچ برگزیده‌ای را در این بخش اعلام نکردند.

اسامی برگزیدگان بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

اسامی برگزیدگان بخش نوجوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اعلام شد و هیئت داوران متشکل از مریم سعادت، پرویز پورحسینی و قطب الدین صادقی نفرات برگزیده را در هشت بخش اعلام کردند.

دربخش موسیقی جایزه ویژه شامل تندیس و لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به سارا بیگدلی شاملو و روزبه فدوی و پویا پورامین اهدا شد.

هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال را به آهنگساز افسانه های نو بابک نصیری خواه اهدا کرد.

درطراحی لباس جایزه ویژه این بخش شامل تندیس و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به طراح لباس نمایش پریماه در آسمان زیبا موسوی اهدا شد.

هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال را به طراح لباس نمایش تا آنجا که او به یاد داشت اکرم ابولمعالی اهدا کرد.

در بخش طراحی صحنه جایزه ویژه این بخش شامل تندیش جشنواره لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به طراح نمایش من- من -من مهدی فرشیدی سپهر تعلق گرفت و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به طراحان صحنه نمایش مترسک ویشکا آسایش و محمدحسن معجونی اهدا شد.

از بین بازیگران زن جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به بازیگر نمایش تا آنجا که او به یاد اشت آسیه بنی طبا اهدا شد و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به بازیگر نمایش پریماه در آسمان معصومه کاظمی تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به بازیگر نمایش هوتن شکیبا بازیگر نمایش مترسک رسید و لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به مهدی فرشیدی سپهر بازیگر نمایش من- من- من اهدا شد.

در بخش نمایشنامه نویسی جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به مهدی فرشیدی سپهر نویسنده نمایشنامه من- من- من اهدا شد و لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به اکرم ابوالمعالی نویسنده تا آنجا که او به یاد داشت رسید.

در بخش کارگردانی نیز جایزه ویژه این بخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به مهدی فرشیدی سپهر کارگردان من من من اهدا شد و لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به محمدحسن معجونی کارگردان نمایش مترسک رسید.

جایزه ویژه هیات داوران که شامل تندیس جشنواره و لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به خاطر تلاش پیگیر هماهنگی مبتکرانه گروهی به گروه بازیگران عروسکی نمایش گلاب به کارگردانی محسن پورقاسمی اهدا شد.

برگزیدگان بخش نمایش خیابانی:

هیات داوران بخش مسابقه خیابانی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان متشکل از رضا فیاضی، مجتبی مهدی و منوچهر اکبرلو نتایج رقابت گروه های خیابانی این جشنواره را اعلام کردند.

جایزه طرح و ایده برگزیده به الهام فتاحی برای نمایش زندگی در اعماق اقیانوس اهدا و از علی رحیمی برای کارگردانی آبنبات چوبی تقدیر شد.

کارگردان برگزیده این بخش زهرا مریدی برای نمایش زندگی در اعماق اقیانوس بود و از مهدی حبیبی کارگردان نمایش ماشین اسباب بازی تقدیر شد.

جایزه برگزیده بخش طراحی صحنه و لباس به راضیه پاشایی و مهدی حبیبی برای نمایش های ماشین اسباب بازی و اسطوره بچه‌های ایرانی اهدا شد.

در بخش بازیگران کودک لوح تقدیر به محمدمهدی محمودی برای ماشین اسباب‌بازی، زهرا رادپور برای اسطوره بچه‌های ایرانی،‌ فاطیما پورقاسمی برای قصه‌های ننه متل و متین جعفری برای اسطوره‌های ایرانی اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد فرامرز قلیچ‌خانی برای نمایش اون پایین آنتن نمی‌ده و مهدی کوثری برای نمایش بیگانگان در شهر معرفی شدند و از مهدی چایانی برای نمایش مبارک و عروس باران تقدیر شد.

در بخش موسیقی نیز هیات داوران برگزیده‌ای نداشت.

نمایش های برگزیده تماشاگران:

تماشاگران جشنواره نوزدهم تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز نمایش اخمالو خان را به عنوان بهترین نمایش جشنواره برگزیدند.

داوران کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بخش کودک نمایش «رینالد روباهه» به کارگردانی عبدالله آتشانی از تهران و در بخش نوجوان نمایش «من- من- من» به کارگردانی مهدی فرشید سپهر از اصفهان را به عنوان نمایش برگزیده معرفی کردند.

در بخش بازیگری کودک نیما یساری بازیگر نمایش «دوست شگفت انگیز نیک» و در بخش بازیگری نوجوان نیز هومن شکیبا بازیگر نمایش «مترسک» به عنوان بازیگران برگزیده معرفی شدند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان  22 مهر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع بوعلی سینا پایان یافت.

 

کد خبر 187734

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز