دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

در جریان معاملات دیروز، شاخص کل با 175واحد کاهش به رقم 31هزار و 96واحد رسید. شاخص بازار اول 125واحد کاهش یافت.

شاخص بازار دوم هم با 373واحد افت مواجه شد. در این روز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل شرکت‌های مس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات و چادرملو داشتند.

سهام خودروسازان پر طرفدار شد

به‌دنبال اعلام پیش فروش قطعی محصولات ایران خودرو در روز شنبه حجم تقاضا برای خرید سهام این شرکت در دو روز گذشته افزایش یافت. سهامداران بورس تهران دیروز برای سهام دو شرکت خودروسازی دیگر یعنی سایپا و ایران‌خودرو دیزل هم در صف خرید ایستادند تا بازار سهام خودروسازان پررونق شود. دیروز همچنین شرکت‌های ایران ترانسفو و فولاد امیرکبیر کاشان هم با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

‌ ‌ روند متفاوت قیمت وام مسکن

قیمت وام مسکن دیروز در فرابورس روندهای متفاوتی را تجربه کرد. درحالی‌که از یک سو هر برگه اوراق تسهیلات مسکن شهریورماه با اندکی نزول مواجه شد، قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن مهر ماه 91 با 0.22درصد افزایش به 59هزارو133تومان رسید. هر برگه اوراق تسهیلات مسکن شهریور91 هم به قیمت 58هزارو937 تومان خریداری شد.

‌ ‌ رونق بازار آلومینیوم و فولاد در بورس کالا

در معاملات روز گذشته بورس کالای ایران قیمت انواع شمش آلیاژ آلومینیوم و شمش هزار پوندی 99.7، شرکت‌های ایرالکو المهدی و هرمزال، بین 11 تا 14درصد کاهش قیمت داشت. به گزارش همشهری در جریان مبادلات روز دوشنبه بورس کالا باز هم در رینگ کشاورزی مبادله‌ای انجام نگرفت تا همچنان رکود بازارمحصولات کشاورزی ادامه یابد. دیروز به جز آلومینیوم، دو نوع ورق گرم تولید شده در فولاد مبارکه عرضه شد و به فروش رفت، تا چراغ بازار فولاد روشن بماند. در رینگ پتروشیمی هم قیر زودشکن تولید شده در نفت پاسارگاد مشتری داشت و به‌صورت نقدی به فروش رسید.

کد خبر 191840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز