عمده‌ترین عاملی که رونق واقعی را در بازار سرمایه به همراه می‌آورد عملکرد شرکت‌ها و پیش‌بینی‌هایی است که برای تحقق سود به بازار اعلام می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه حدود سه هفته به پایان 9‌ماه نخست سال‌جاری و انتشار گزارش‌های 9‌ماه در بازار سرمایه باقی مانده است، پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌ها، گزارش‌های خود را متناسب با گزارش‌های شش‌ماهه به بورس اعلام کنند. او با اشاره به اینکه موضوعات جانبی ازجمله بحث‌های سیاسی هم بورس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، تأکید کرد: البته این موضوع را نباید فراموش کنیم که اخبار سیاسی تأثیری زودگذر بر بازار سرمایه‌دارد، چرا که جو روانی در بورس ماندگار نیست.

مدیرعامل بورس با بیان اینکه مباحث اقتصادی و ماندگار در بازار سرمایه تأثیرگذار است، افزود: تأثیر مباحث غیراقتصادی در بازار سرمایه مقطعی است، چون بورس براساس واقعیت و عملکرد شرکت‌ها حرکت می‌کند. قالیباف اصل با اشاره به عبور شاخص بورس از 32هزار واحد و ثبت رکورد تازه‌ای در بازار سرمایه تأکید کرد: این اتفاق ناشی از عوامل مختلف درون و برون سازمانی بوده که در آن سه عامل حاکم شدن جو روانی آرام، ورود نقدینگی و رکود بازارهای موازی نقش ویژه‌ای دارند.

او ادامه داد: در بررسی عوامل برون سازمانی باید به مواردی چون شرایط متعادل اقتصادی، تعادل در بازار ارز و افزایش قیمت‌های جهانی اشاره کرد. او با اشاره به صحبت‌هایی که درباره سهام پتروشیمی‌ها مطرح شده است، گفت: بر این اساس برای صحبت از سهام هر گروهی باید به بررسی پتانسیل‌های آن سهم بپردازیم.

مدیرعامل بورس با تأکید بر اینکه شرکت‌های پتروشیمی گزارش‌های مناسب سه و شش ماهه را به بازار سرمایه ارائه کرده‌اند، اعلام کرد: بر این اساس شرکت‌های پتروشیمی علاوه بر اینکه اغلب از پیش‌بینی‌های خود در شش ماهه جلوتر بوده‌اند، عملکرد قابل‌قبولی هم دارند.

کد خبر 192933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز