راستش کسی مخالف دانه پاشیدن برای پرندگان و غذا دادن به گربه‌های محل نیست اما اینگونه نمی‌شود که غذای این موجودات را درست در جایی بریزیم که محل آمد و شد مردم است.

پرنده

این نکته را چند روز پیش یکی از شهروندان در تماسی تلفنی با ما عنوان می‌کرد. او همچنین می‌گفت؛ عده‌ای به قصد شوخی یا خنده؟! و یا از روی ناآگاهی و بی‌توجهی، غذای پرندگان را در جاهایی قرار می‌دهند که محل رفت‌وآمد مردم است و همین مسئله سبب می‌شود تا با لگدمال شدن غذای پرندگان منظره‌ای زشت و کثیف پدید بیاید. اشاره این شهروند به این نکته کاملا بجاست، مضافا اینکه وقتی دانه و غذای پرندگان را در چنین محل‌هایی بریزیم،

هم پرندگان از ترس آدم‌ها نزدیک دانه‌ها نخواهند شد و هم دانه‌ها و غذاهایی که برای آنها گذاشته شده، زیر پا له می‌شوند و پرندگان از آنها بی‌نصیب خواهند ماند. عده‌ای از شهروندان هم خرده نان‌ها و پسمانده‌های سفره غذای خود را به بهانه غذا دادن به پرندگان بر لبه پنجره خانه‌شان می‌تکانند و در این بین تکه‌هایی از آن نصیب سر و روی عابران می‌شود. این در حالی است که برای جلوگیری از مشکلاتی نظیر آنچه گفته شد، در بسیاری از کشورها، محل‌هایی دور از رفت‌وآمد شهروندان را برای گذاشتن آب و دانه درنظر می‌گیرند و آنها را در جاهایی دور از دسترس مردم قرار می‌دهند. البته در همین شهر هم هستند شهروندانی که در حاشیه باغچه مغازه و یا خانه خود محلی را برای این کار درنظر می‌گیرند و مرتب به بهداشت آن نیز رسیدگی می‌کنند.

نومیدی داوطلبان و...

رقابت فشرده میان مؤسسات و آموزشگاه‌های کنکور سبب شده تا برخی از آنها به‌منظور اعتماد‌آفرینی و جذب بیشتر داوطلبان کنکور دست به تبلیغاتی بعضا غیرواقعی بزنند. در این بین داوطلبان مشتاق قبولی، قید درستی یا نادرستی ادعای این قبیل مؤسسات را می‌زنند و با صرف وقت و هزینه خود، فریب تبلیغات بی‌پایه آنها را می‌خورند. اگر مدت‌هاست که هیچ‌چیزی شگفت‌زده‌تان نمی‌کند، کافی است سر فصل‌های تبلیغاتی برخی از این آموزشگاه‌ها را که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود و متأسفانه آزادانه هرگونه که بخواهند به تبلیغ می‌پردازند، ببینید تا هوش از سرتان بپرد! اگر از تضمین‌دادن‌های صد درصدی این مؤسسات بگذریم که تزیین‌کننده سرفصل بیشتر این تبلیغات است، مؤسساتی هم هستند که مانند آنچه در عکس می‌بینید، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند. این را که چگونه می‌توان بدون معلومات، یک‌شبه باکشف گزینه صحیح در پنج دقیقه از چنین رقابت فشرده و نفسگیری سربلند و موفق بیرون آمد، باید از گردانندگان این آموزشگاه‌ها(!) پرسید.

تو گویی شرکت در کنکور چیزی است در حد چشم بندی که آدم با آموختن فوت و فن آن در یکی دو جلسه بتواند به موفقیت برسد. معضل اصلی اینجاست که این قبیل تبلیغات متأسفانه در سطح شهر کم نیستند و صد البته نتیجه رشد آموزشگاه‌هایی که دست به اینگونه تبلیغات می‌زنند، چیزی جز ناامیدی داوطلبان و بر باددادن زحمت‌های شبانه روزی آموزشگاه‌های موجه کنکور نیست.

کد خبر 192444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز