یزد - محمد خادمی: 14آبان‌ماه سال گذشته، گزارشی با موضوع وضعیت گازرسانی به شهرستان بافق در روزنامه همشهری به چاپ رسید.

بافق - گازرسانی

اما پروژه گازرسانی به این شهرستان هنوز تکمیل نشده است. پروژه انتقال گاز به بافق در سفر اول هیأت دولت به استان یزد مورد تصویب قرار گرفت. آنچه هم‌اکنون پس از گذشت یک‌سال‌و‌اندی از انتشار گزارش گازرسانی به بافق مشخص شده این است که تنها لوله‌کشی معابر اصلی شهر انجام شده و هنوز شهروندان این منطقه کویری،‌ گاز مورد نیاز خود را از طریق کپسول مایع تأمین می‌کنند.

مشکلات دوچندان‌شده

سخنگوی شورای شهر بافق در این‌باره می‌گوید: شهروندان بافقی زمستان امسال را نیز باید بدون گاز شهری بگذرانند. سیدکاظم عباس‌زاده تصریح می‌کند: سال گذشته اقداماتی از سوی مسئولان امر درخصوص گازرسانی به شهر بافق انجام شد اما همین مسئله مشکلات را برای شهروندان دوچندان کرده است. وی می‌افزاید: اداره گاز برای نصب لوله‌های گاز شهری در خیابان انقلاب، خیابان مهدی، کمربندی شهر و میدان ولیعصر کنده‌کاری کرده اما این معابر آسفالت نشده و هم‌اکنون مشکلاتی در تردد شهروندان به‌وجود آمده است. وی می‌گوید: تنها معابر اصلی شهر کنده شده و هنوز اقدامی در کوچه‌ها صورت نگرفته است. به گفته عضو شورای شهر بافق این پروژه از سال85 مورد بررسی قرار داشته و در سفرهای اول و دوم رئیس‌جمهور به استان یزد نیز مورد توجه قرارگرفته اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

فقدان اعتبارات لازم

عباس‌زاده یادآور می‌شود: حفر کانال لوله انتقال گاز از شهر مهریز تا پل هوایی بافق انجام شده اما تاکنون یک وجب لوله داخل کانال قرار نگرفته است. وی درپاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اینکه چرا لوله‌گذاری صورت نگرفته است؟ می‌گوید: مسئولان اداره گاز نبود لوله و اعتبارات را در این خصوص مطرح می‌کنند، درصورتی که لوله را حداقل می‌توانند به شکل قرضی از استان‌های همجوار تهیه کنند. سخنگوی شورای شهر بافق می‌افزاید: طبق آخرین پیگیری‌های ما نماینده مردم شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است که تلاش می‌کند با وزیر مربوطه در تهران صحبت‌هایی در زمینه گازرسانی به بافق انجام دهد. وی مـی‌گــویـــد: کامیون‌های توزیع کپسول گاز مایع طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در محلات این شهر حضور پیدا می‌کنند و شهروندان باید در زمان‌های معینی اقدام به تهیه گاز مصرفی خود کنند. شهردار شهر بافق نیز با ابراز نارضایتی از مسئولان اداره گاز شهرستان بافق می‌گوید: نقشه حفاری‌های معابر شهری که از سوی نهادهای گوناگون انجام‌شده به شهرداری ارسال می‌شود و نهایتا کمیسیون حفاری مجوز این حفاری را می‌دهد‌ اما اداره گاز پس از تهیه مجوز حفاری و اقدامات عمرانی دیگر اقدام به آسفالت‌کاری تعدادی از معابر این شهر نکرده که باعث مشکلات رفت‌وآمد شهروندان در معابر شهری شده است. حسن تفکری می‌افزاید: درصورتی که اداره گاز به تعهداتش مبنی بر آسفالت‌کاری حفاری‌های کمربندی شهر، میدان ولیعصر و... عمل نکند، دیگر مجوز یک سانتی‌متر حفاری را هم به آنها نمی‌دهیم.

کد خبر 192833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز