همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید اجازه داد بحث هدفمندی یارانه‌ها آهسته آهسته اجرا شود؛ افزایش پنج برابری درآمد از یارانه‌ها قدرت خرید مردم را کمتر می‌کند.

مهر نوشت: لاله افتخاری در مورد اجرای مرحله بعد هدفمندی یارانه‌ها که توسط رئیس جمهور مطرح شده است، گفت: آرزو داریم و از خدا می‌خواهیم که مردم پنج برابر از حذف یارانه بگیرند، اما به چه قیمتی این افزایش یارانه‌ها صورت گیرد؟ و این پنج برابر از کجا می‌آید؟ در واقع قیمت سوخت باید واقعی شود، به عنوان مثال بنزین لیتری سه هزار تومان و گازوئیل لیتری بالای یکهزار تومان خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه‌های صنعتی متعددی در اطراف تهران وجود دارد، شخصاً برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی به آنجا مراجعه کرده‌ام که این کارخانه‌ها با بدهی زیاد برق مواجه هستند که با مراجعه به این کارخانه‌ها در مورد تقسیط فیش‌های برق آنها اقدام می‌کنیم، حال اگر دوباره افزایش حامل‌های انرژی صورت گیرد، چه بلایی برسر کارخانه‌ها می‌آید؟

افتخاری افزود: در حال حاضر افزایش پنج برابری درآمد از یارانه‌ها قدرت خرید مردم را کمتر می‌کند و روز به روز به بیکاری و واردات کالا می‌افزاید؛ هدفمندی یارانه‌ها باید گام به گام باشد، اگر یک بیمار به صورت طولانی مدت به بیهوشی برود به کما می‌رود، پس باید اجازه داد بحث هدفمندی یارانه‌ها آهسته آهسته اجرا شود.

افتخاری اظهار داشت: در بحث حذف یارانه‌ها می‌بایست به بسته حمایتی تولید و صنعت توجه می‌شد که بدین صورت نبوده است و در حال حاضر واحدهای تولیدی فاز توسعه را هم نمی‌توانند اجرا کنند؛ ما به دولت برای ارائه بودجه 92 کمک می‌کنیم که در آن دامپروری، کشاورزی و آمایش سرزمین دیده شود.

این نماینده مجلس هشتم و نهم با بیان اینکه به موجب قانون هدفمندی یارانه‌ها باید ۳۰ درصد منابع حاصل از اجرای این قانون به بخش تولید اختصاص یابد، گفت: اگر این قانون به درستی اجرا شود می‌تواند اثرات بسیار مفیدی در تولید ملی برجا بگذارد.

کد خبر 196321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز