همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان وزارت نفت در خصوص توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در جایگاه‌های سوخت تهران گفت: لطفا نشانی جایگاه‌هایی که بنزین یورو 4 در آن‌ها توزیع می‌شود را اعلام کنید تا آن‌ها را تست کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، یوسف رشیدی افزود: سه ماه پیش نمونه‌هایی از انواع سوخت را در سطح شهر جمع‌آوری کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استناد به نتایج این بررسی‌ها اعلام کرد: گازوییل معمولی در سطح شهر 8 هزار قسمت در میلیون پی پی ام گوگرد دارد و البته سهم گازوییلی که اتوبوس‌های شرکت واحد می‌زنند، 500 قسمت است در صورتی که این رقم باید زیر 10 واحد و حداکثر زیر 50 پی پی ام باشد.

رشیدی با اشاره به این که البته وضع بنزین نیز دست کمی از گازوییل ندارد، تأکید کرد: بنزین‌های معمولی‌مان 187 در میلیون پی پی ام گوگرد دارد در حالی که این رقم باید زیر10 واحد و حداکثر زیر 50 پی پی ام باشد و البته بنزین‌های سوپر نیز از حداکثر مجاز بیشتر گوگرد دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: بنزینی که در تهران توزیع می‌شود 5/3 برابر، گازوییلی که اتوبوس‌های شرکت واحد مصرف می‌کنند 10 برابر و گازوییلی که سایر خودروهای سنگین مصرف می‌کنند 160 برابر حد مجاز گوگرد دارند.

 

کد خبر 197625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز