سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 ، به قیمت بنزین معمولی است

euro4

محمد رضا محمودی در حاشیه جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه خودروهای معمولی هم می توانند از این نوع سوخت استفاده کنند، افزود: بر اساس وعده وزارت نفت، بنزین با استاندارد یورو 4 بزودی در تمام جایگاههای استان تهران و کلانشهرها توزیع می‌شود.

وی گفت: خودروهایی که با استاندارد یورو 2 تولید می شود نیز از ابتدای سال 92 شماره گذاری نخواهد شد.

محمودی همچنین به نشستی که اخیرا برخی از مسئولان دستگاههای مربوط با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی داشتند، اشاره کرد و گفت: در این نشست که موضوع اصلی آن آلودگی هوای کلانشهرها بود، چند پیشنهاد بررسی شد.

معاون عمرانی استاندار تهران، اسقاط خودروهای فرسوده توسط شرکت های بیمه و کاهش زمان معاینه فنی خودروها از پنج به دو سال، از مهمترین محورهای مطرح در این جلسه بیان کرد.

وی یکی دیگر از محورهای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی را زمان دار شدن مالکیت خودروها دانست و افزود: در این طرح مالکیت خودرو بر اساس عمر مفید آن به مردم داده می شود.

محمودی گفت: بر این اساس، مالکیت افراد با فرسوده شدن خودرو به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد، برخی از شهروندان را به خرید خودرو با پلاکهای متفاوت ترغیب کرده است، افزود: بر اساس طرحی که به مجلس پیشنهاد شده است هر فرد می تواند به هر تعدادی که بخواهد خودرو خریداری کند و همه پلاک های دریافتی وی زوج یا فرد خواهد بود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه طرح زوج و فرد خودروها از منزل، 50 درصد ترافیک تهران را کاهش داده است، به نتایج نظرسنجی اخیری که در سایت استانداری صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی بسیاری از شرکت کنندگان خواستار اجرای طرح زوج و فرد از منزل هستند.

محمودی، اجرای طولانی مدت این طرح را منوط به نظر موافق شورای عالی ترافیک دانست.

کد خبر 198652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز