همشهری آنلاین: گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که این کشور با هر گونه دخالت نظامی در سوریه برای حل و فصل بحران این کشور مخالف است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آلمان در گفت و گو با نشریه آلمانی دی ولت که روز شنبه در خبرگزاری فرانسه نیز منتشر شد، گفت که کشورش با هر گونه دخالت نظامی احتمالی از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مساله سوریه مخالف است و کشورهای عضو ناتو از این موضع آلمان اطلاع دارند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که نمی توان پایان حاکمیت اسد در سوریه را مشخص کرد.

وی در پاسخ به سوالی در باره ادعاها در ارتباط با استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، گفت : ما صراحتا به نظام سوریه در باره استفاده از سلاح های شیمایی هشدار داده ایم، ولی هیچ نشانه ای تا کنون از امکان استفاده از این گونه سلاح ها از سوی نظام سوریه وجود ندارد.

خبرگزاری فرانسه در همین حال اعلام کرد که استرالیا به شهروندان خود هشدار داده در صورت مشارکت در درگیری های سوریه آنان با مجازات زندان تا 20 سال رو به رو خواهند شد.

این هشدار در پی کشته شدن یک تبعه استرالیا در روز یکشنبه گذشته در درگیری های سوریه داده شد.

ˈبات کارˈ سخنگوی وزارت خارجه استرالیا گفت که برخی خبرهایی که به دولت رسیده حاکی از آن است که بیش از 100 تبعه استرالیا از سال 2011 در درگیری های سوریه مشارکت داشته اند، ولی تا کنون هیچ دلیلی برای دست داشتن این افراد در درگیری ها به دست نیامده است.

وی گفت: در صورتی که هر یک از اتباع استرالیا در درگیری های سوریه مشارکت کنند مجازات زندان تا 20 سال خواهند داشت و در صورتی که یک تبعه استرالیا افرادی را برای جنگ در خارج از این کشور به کارگیرد محکومیت وی هفت سال زندان است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که به نظر می رسد حداقل سه تبعه استرالیا در درگیری های سوریه تا کنون کشته شده اند.

کد خبر 196870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز