معاون وزیر نفت با اشاره به کشف چندین خط لوله انتقال سوخت قاچاق در خلیج‌فارس، تنها راهکار مقابله با قاچاق سوخت و برچیده‌شدن لوله‌های چند کیلومتری انتقال فراورده‌های نفتی قاچاق را اصلاح قیمت بنزین و گازوئیل اعلام کرد.

سوخت

به گزارش مهر، علیرضا ضیغمی با اشاره به تأسیس کارگروه مشترک مقابله با قاچاق سوخت بین وزارتخانه‌های نفت، کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این کارگروه مسئولیت اصلی مقابله و مبارزه با قاچاق انواع فراورده‌های نفتی را برعهده دارد. معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در چند هفته گذشته چندین خط لوله به طول چند کیلومتر در مبادی مرزی خشکی و دریایی کشور و به‌ویژه سواحل خلیج‌فارس شناسایی شده است، تصریح کرد: برخی از افراد سودجو با استفاده از این خطوط لوله زیر زمینی اقدام به قاچاق گسترده انواع فراورده‌های نفتی به خارج از کشور می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی اصلاح و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مهم‌ترین راهکار مقابله با قاچاق سوخت است، اظهار داشت: در شرایط فعلی هیچ‌گونه تناسب قیمتی بین گازوئیل و بنزین عرضه شده در داخل کشور و برخی از کشورهای همسایه وجود ندارد.

این عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه هم‌اکنون هر لیتر گازوئیل با دو نرخ 150و 350تومان در داخل کشور عرضه می‌شود، گفت: این در حالی است که قیمت هر لیتر گازوئیل در ترکیه به بیش از پنج هزار تومان می‌رسد. این مقام مسئول اختلاف شدید قیمتی را عامل افزایش قاچاق سوخت از کشور عنوان کرد و افزود: پیشنهادهایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است. وی با یادآوری اینکه اصلاح قیمت قطعا منجر به مدیریت مصرف فراورده‌های نفتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با ایجاد تعادل قیمتی فراورده‌های نفتی متناسب با کشورهای همسایه، لوله‌های چندکیلومتری قاچاق سوخت هم برچیده خواهد شد.

 

کد خبر 197180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز