همشهری آنلاین: هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در یک برنامه رادیویی به دولت بولیوی پیشنهاد داد زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری ایران در بولیوی را فراهم کند.

به نوشته ال پاییس، برنامه رادیویی الو روز یکشنبه 15 آوریل(26 فروردین) با حضور اوو مورالس رییس جمهوری بولیوی  و عبدالله زیفان سفیر ایران در ونزوئلا به عنوان مهمانان ویژه  برگزار شد.

این برنامه به مناسبت افتتاح یک کارخانه فرآوری مواد لبنی که در آن از تکنولوژی ایرانی استفاده شده، اجرا شد.

این کارخانه در منطقه غربی دریاچه ماراکایبو و در ایالت نفت خیز سولیا واقع است.پس از افتتاح این کارخانه ایرانی در ونزوئلا چاوز با اوو مورالس به استودیوی محل پخش و ضبط  برنامه الو رفتند، در جریان اجرای این برنامه رادیویی که رییس جمهوری بولیوی مهمان ویژه آن بود، هوگو چاوز خطاب به وی پیشنهاد کرد که دولت بولیوی با دولت ایران جهت تاسیس کارخانه‌هایی مشابه آنچه تا کنون براساس قرار داد‌های میان دولت‌های تهران وکاراکاس در ونزوئلا احداث شده‌اند، مذاکره کند.

در ونزوئلا تا کنون با سرمایه و تکنولوژی ایرانی کارخانه‌های ماشین سازی، تراکتورسازی، صنایع مرتبط با تولید پلاستیک و صنایع کشاورزی ، غذایی تاسیس شده‌اند.

حمایت چاوز از برنامه هسته‌ای ایران

رییس جمهوری ونزوئلا همچنین در ادامه این برنامه رادیویی از تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای حمایت کرد.
چاوز همچینن از عملکرد ایالات متحده آمریکا که مخالف برنامه هسته‌ای ایران است، انتقاد کرد و گفت:تنها کشوری که تاکنون از انرژی هسته‌ای برای تخریب کامل شهرها استفاده کرده امپراطوری آمریکا است.

چاوز افزود: آن‌ها بمب‌های اتمی را برفراز شهر‌های هیروشیما و ناگازاکی (این دو شهر ژاپنی در پایان جنگ جهانی دوم برای وادار کردن ژاپن به تسلیم بی قید و شرط برابر آمریکا بمباران اتمی شدند) فرو ریختند. رییس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت: برهمین اساس است که آن‌ها از نظر اخلاقی صلاحیت توصیه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ایی به کشور‌های دیگر را ندارند.

کد خبر 19743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز