همشهری آنلاین: رییس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که دیدار ایران و آلمان در لیگ جهانی بدون هیچ تغییری در روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، گفت: در این رابطه با وزیر ورزش و جوانان صحبت کرده‌ام و امکان تغییر این تاریخ وجود ندارد

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه برگزاری مجمع فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران درباره قرارداد خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی اظهار کرد: شروع قرارداد این مربی از ابتدای مارچ 2013 است و ولاسکو از اوایل اسفند کارش را در ایران آغاز می‌کند. بعد از بازی‌های دور برگشت لیگ برتر اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود و بازیکنانی که در جمع هشت تیم حذف شده هستند، به تیم ملی دعوت می‌شوند. بعد از برگزاری مرحله پلی‌آف هم بازیکنانی که قرار است از چهار تیم راه یافته به پلی‌آف به تیم ملی دعوت شوند نیز در اردو حاضر خواهند شد که پیش‌بینی می‌کنم بعد از تعطیلات عید نوروز باشد.

more  تاریخچه والیبال در جهان / آشنایی با تاریخچه والیبیال در ایران

وی افزود: اردوهای ما در هر چهار رده سنی برای پسران و یک رده برای دختران آغاز می‌شود و در ادامه هم مهیای حضور در لیگ جهانی والیبال خواهیم شد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره شرایط مذاکره با ولاسکو و توافق با او نیز گفت: در ژاپن بحث‌های مفصلی داشتیم و در همان جا توافق حاصل شد. ولاسکو برای ادامه کار در ایران علاقمند بود، اما نرفتن تیم ملی به المپیک فشار روانی سنگینی را بر او و همین طور تیم ما وارد کرد، اما بعد از آن که تیم ملی موفق شد به لیگ جهانی والیبال راه پیدا کند ولاسکو پس از مدتی استراحت و درمان بیماری‌اش قرار شد که در ماه ژانویه به ایران بیاید و تاریخ دقیق آن را مشخص کردیم تا با مناسب‌تر شدن شرایط بتوانیم قرارداد دو ساله‌ای را تا پایان سال 2014 که بعد از مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود، با وی ببندیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که هزینه ارزی مبلغ قرارداد ولاسکو تامین شده است؟ گفت: قرارداد مناسبی بستیم و سعی می‌کنیم اسپانسر ارزی هم برای تیم ملی والیبال پیدا کنیم.

رییس فدراسیون والیبال در واکنش به این که برای کاهش حاشیه‌های لیگ والیبال ایران چه اقداماتی کردید؟ نیز گفت: ما حاشیه‌های والیبال را کنترل کردیم و وضعیت آن در حال حاضر نسبت به یکی، دو هفته‌ قبل بهتر شده است. باشگاه‌ها هم در این زمینه همکاری کردند. بالاخره 11 استان درگیر این بازی‌ها هستند و ما باید از همکاری تمامی آنها تشکر کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل حضور بانوان در استادیوم‌ها برای تماشای لیگ جهانی والیبال حل شده است یا خیر؟ به خبرنگاران گفت: برای حل این مشکل منتظر نظر نهایی وزارت ورزش و جوانان و همین طور قوه قضاییه هستیم. حل این موضوع از اختیارات فدراسیون والیبال خارج است. به هر حال ما ملزم هستیم طبق استانداردها میزبان تماشاگران خانم آلمانی و صربستانی باشیم و برای حضور بانوان ایرانی در استادیوم‌ها هم باید همکاری‌هایی صورت گیرد تا این امکان فراهم شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا برای تغییر تاریخ برگزاری مسابقه تیم‌های والیبال ایران و آلمان که همزمان با انتخابات یازدهیمن دوره ریاست جمهوری است درخواستی داشتید؟ گفت: چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه 92 تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی مسابقه‌ای را در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی خواهد داشت و در روز انتخابات ریاست جمهوری هم تیم ما باید به مصاف آلمان برود. این برنامه و حتی ساعت برگزاری بازی‌ها و آمد و رفت تیم‌ها به ایران و کشورهای مختلف از قبل در FIVB تنظیم شده است ، آلمان از جایی دیگری به ایران می‌آید و در زمان مقرر هم باید برود. چهار مسابقه پی در پی در مقاطع زمانی نزدیک به هم طبق برنامه انجام می‌شود و تحت هیچ شرایطی تغییر این برنامه‌ها وجود ندارد.

داورزنی اظهار کرد: در این رابطه با محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان صحبت‌هایی داشته‌ایم تا شرایط فراهم شود. مطمئنا این مسابقه در همان روز و در ساعت 18 برگزار می‌شود و ما هم تلاش می‌کنیم با توجه به تماشاگران فهیمی که داریم بازی را به خوبی برگزار کنیم. خوشبختانه تمام بازی‌های بین‌المللی که به میزبانی ایران برگزار شده بدون حاشیه و مشکل بوده و امیدواریم میزبانی ما در لیگ جهانی والیبال هم به همین گونه باشد.

کد خبر 197931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز