سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: 11 روز عملیات شبانه‌روزی پلیس جنایی، برای دستگیری عامل جنایت خونین نظام آباد، با دستگیری متهم به قتل در پارکی در جنت‌آباد به پایان رسید.

ساعت 15 هفدهم فروردین ماه، پس از ‌آنکه کارآگاهان جنایی پایتخت و بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران از قتل مردی جوان در منطقه نظام آباد مطلع شدند، با حضور در محل کشف جسد، تحقیقات خود  برای یافتن سرنخی از عامل جنایت ‌را‌ آغاز کردند.

در حالی که بررسی های اولیه نشان می‌داد مقتول با ضربه چاقو از پای درآمده،بازپرس حسین اصغرزاده و تیم پلیسی در کمتر از 2 ساعت توانستند با سرنخهایی که در اختیار داشتند عامل جنایت را شناسایی کرده  و عملیات دستگیری وی را آغاز کنند.

به این ترتیب کارآگاهان اداره دهم آگاهی پایتخت- ویژه بررسی پرونده های قتل- در3 اکیپ عملیاتی ، 30 نقطه که احتمال رفت و آمد متهم به آنجا وجود داشت را تحت مراقبت قرار دادند و سرانجام با گذشت 11 روز هنگامی که جوان متهم قصد تهیه پول از یکی ازآشنایان خود برای فرار از پایتخت را داشت موفق شدند او را  دریک پارک در غرب تهران بازداشت کنند.

روز سه‌شنبه این متهم 18 ساله که میلاد نام دارد در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران مقابل بازپرس حسین اصغرزاده قرارگرفت و به توضیح ماجرای  قتل مرد جوان پرداخت.

وی در خصوص انگیزه خود مدعی شد: شب قبل از این ماجرا وقتی که یک دختر جوان و خواهرش در حال عبور از خیابان نظام آباد بودند، من و دوستانم به آنان متلک گفتیم، امیر که متوجه این موضوع شد، به خاطر مزاحمتی که ایجاد کرده بودیم، به ما اعتراض کرد و سر همین موضوع من و 2 نفر از دوستانم با او درگیر شدیم.

وی افزود: در هنگام دعوا با چاقویی که به دست آورده بودم، ضربه محکمی به بدن او زدم و وقتی که بر روی زمین افتاد سوار بر خودرواش از آنجا فرار کردیم و لحظاتی بعد در حالی که یکی از دوستانم فرمان و دنده خودرو را از جا درآورده بودند، آن را 2 کوچه پایین‌تر رها کرده و متواری شدیم.

وی افزود: در آن هنگام فکر نمی‌کردم مرد جوان کشته شده باشد، اما یک ساعت بعد در تماس تلفنی با یکی از دوستانم که به آنجا رفته بود متوجه شدم او جان باخته است، در حالی که به شدت ترسیده بودم با برداشتن یک ساک کوچک اقدام به فرار کردم.

آواره در شهر

این متهم جوان در ادامه گفت : ازآن روز به بعد پیش هر کسی که فکر می کردم می‌تواند کمکم کند رفتم، ولی هیچ کس پول لازم برای فرار ازتهران را در اختیارم نمی‌گذاشت، تا اینکه پیش یکی از دوستان برادر بزرگم رفتم واو به من پیشنهاد داد خودم را به پلیس معرفی کنم.

با حرف‌های او تصمیم گرفتم به کلانتری بروم و خود را تسلیم کنم، ولی ساعت 12 بیست و هفتم فروردین هنگام قدم زدن در پارکی در جنت آباد در محاصره پلیس قرار گرفته و بازداشت شدم.

بازپرس حسین اصغرزاده با پایان یافتن اولین جلسه بازپرسی از متهم ، وی  را در اختیار کارآگاهان اداره دهم آگاهی قرار داد تا تحقیقات کامل برای بررسی ادعاهای  او توسط پلیس جنایی صورت گیرد.

در همین حال سرهنگ خوئینی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این قتل به هیچ وجه یک دوئل عشقی نبوده است.

کد خبر 19867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز